۱۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۳۰

امام جمعه گرگان:

دولت های مدعی حقوق بشر جنایات صهیونیستی را محکوم نمی کنند

دولت های مدعی حقوق بشر جنایات صهیونیستی را محکوم نمی کنند

گرگان- امام جمعه گرگان گفت: دولت‌های به ظاهر مدعی حقوق بشر، جنایات رژیم صهیونسیتی را می‌بینند، اما نه تنها آن را محکوم نمی‌کنند بلکه حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان با اشاره به اینکه ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده، اظهار کرد: جنایات این روزها در غزه و به شهادت رساندن مردم مظلوم و بی‌دفاع این سرزمین به ویژه زنان و کودکان به دست نیروهای غاصب رژیم کودک‌کش صهیونیست، به پشتیبانی آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی همچون انگلیس، آلمان و فرانسه انجام می‌شود.

وی افزود: صلح و سازش و کنار آمدن با رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی به‌عنوان فرعون زمان امکان‌پذیر نیست.

نور مفیدی بیان کرد: همه دنیا به وضوح شرایط و وضعیت مستکبرین را می‌بینند که چگونه این روزها در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی دست به جنایت می‌زنند.

امام جمعه تاکید کرد: خشمی که سراسر مردم دنیا را این روزها فرا گرفته در واقع خشم مقدس نامگذاری شده و به نظر من، مقدمه ظهور امام زمان (عج) فراهم است.

نور مفیدی بیان کرد: ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸، مصادف با سالروز تبعید امام خمینی (ره) به دلیل مقاومت در برابر توطئه مستشاران آمریکایی به کشور ترکیه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شد.

امام جمعه گرگان گفت: از ۱۳ آبان ماه که امام راحل به ترکیه تبعید شد تا ۱۳ آبان ماه که جاسوس‌خانه آمریکا به تسخیر درآمد، دانش‌آموزان انقلابی حرکاتی همچون تجمع مقابل دانشگاه تهران انجام دادند که نیروهای رژیم شاهنشاهی آنان را به شهادت رساندند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی اتفاقات و حوادث مختلفی رخ داده که با نگرش عمیق‌تر به آنها متوجه آموزنده بودن آنان خواهیم شد، افزود: یکی از آن اتفاقات تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۵۸ بود که به فرموده امام راحل، انقلاب دوم ایران است.

وی ادامه داد: انقلاب اول فرار کردن شاه از کشور بود، اما انقلاب دوم با زدن ریشه جاسوسان و مستشاران آمریکایی تحت عنوان سفارت این کشور در تهران توسط دانشجویان ثبت شد.

وی اضافه کرد: ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸، مصادف با سالروز تبعید امام خمینی (ره) به دلیل مقاومت در برابر توطئه مستشاران آمریکایی به کشور ترکیه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، شد.

کد خبر 5929146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha