۱۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۳۶

نایب رییس کمیسیون بهداشت تاکید کرد؛

لزوم نگاه عدالت‌محور نسبت به اجرای طرح‌های آموزشی در خراسان شمالی

لزوم نگاه عدالت‌محور نسبت به اجرای طرح‌های آموزشی در خراسان شمالی

بجنورد_ نایب رییس اول کمیسیون بهداشت گفت: اجرای طرح‌های آموزشی در خراسان شمالی باید بر مبنای بهره‌مندی همگانی از امکانات آموزشی و بر اساس نگاه عدالت‌محور باشد.

به گزارش خبرنگار مهر سید محمد پاکمهر پیش از ظهر جمعه در آئین افتتاحیه مدرسه ۱۵ کلاسه ابوریحان بجنورد با تاکید بر لزوم ارتقا رضایت‌مندی جامعه فرهنگیان کشور اظهار کرد: آغاز بهار تعلیم و تربیت با ۲۳ هزار کمبود معلوم زیبنده دولت و کشور نیست و باید برای این مشکلات و همچنین اجرای مناسب‌تر نظام رتبه‌بندی معلمان برای حصول رضایتمندی کامل فرهنگیان تدبیر مناسب را انجام داد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح‌های آموزشی در خراسان شمالی باید مسیر عدالت محوری را داشته باشد تا همه از امکانات برخوردار شوند.

وی در ادامه افزود: علی‌رغم پیش‌بینی سرانه دانش آموزی ۶.۲ متر مربعی در برنامه هفتم توسعه کشور اما سرانه دانش آموزی در خراسان شمالی ۵.۳ متر مربع و در شهرستان بجنورد به عنوان مرکز خراسان شمالی نیز ۴.۲ مترمربع است که این وضعیت نشان از عقب ماندگی ۳۰ درصدی فضاهای آموزشی بجنورد از برنامه دارد.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود ۱۹۰ مدرسه دو شیفته در سطح خراسان شمالی تصریح کرد: تراکم مدارس در بسیاری از کلاس‌ها ۴۰ نفر و بالاتر است که باید بر اساس برنامه هفتم توسعه این مقدار به زیر ۴۰ نفر برسد.

پاکمهر همچنین بر لزوم اجرای عدالت‌محور استخرهای و اماکن ورزشی دانش آموزی در سطح خراسان شمالی تاکید کرد و گفت: شهرستان‌های رازوجرگلان و گرمه به همراه دو شهرستان تازه تأسیس مانه و بام و صفی آباد فاقد استخر دانش‌آموزی هستند که باید برای رفع این محرومیت اقدام فوری انجام داد.

وی در انتها بر لزوم توجه به تمامی اقشار فعال در عرصه آموزش و پرورش تاکید و تصریح کرد: برآوردن خواسته‌ها و انتظارات نیروهای اداری، فرهنگیان عرصه سواد آموزی و همچنین نیروهای خدمتگذار به عنوان بخش‌هایی از جامعه آموزش و پرورش باید مورد توجه وزارت آموزش و پرورش باشد.

کد خبر 5934963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha