۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۸:۵۲

مدیرکل کتابخانه های مازندران خبر داد؛

پویش همکلاسی کتابخوان و قصه گویی غزه در مازندران

 پویش همکلاسی کتابخوان و قصه گویی غزه در مازندران

ساری- مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از اجرای پویش و طرح های همکلاسی کتابخوان، تلاوت قرآن و قصه گویی غزه در کتابخانه های استان خبر داد.

سکینه مهدیان پور در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به پویش جمع آوری کتاب‌های بدون استفاده از منازل و ادارات استان از مردم خواست تا در صورت لزوم کتاب‌هایی خوانده شده و یا عدم نیاز را به کتابخانه های استان اهدا کنند.

وی به پویش همکلاسی کتابخوان ویژه دانش آموزان اشاره کرد و گفت: تلاوت قرآن نیز از دیگر طرح‌هایی است که همزمان با کشور در استان اجرا می‌شود تا هر روز چند صفحه از کلام الله مجید در بخش کودک و نوجوان کتابخانه ها خوانش و قرائت می‌شود.

وی قصه گویی غزه را از دیگر برنامه‌ها به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ذکر کرد و گفت: در هفته کتاب دو کتابخانه در هچیرود و زندان آمل افتتاح می‌شود.

مهدیان پور با تاکید براین که ترویج کتابخوانی نیازمند هم افزایی است، افزود: با همکاری دستگاه و رسانه‌ها می‌توان به بزرگترین هدف یعنی کتابخوان کردن مردم دست یابیم.

مدیرکل کتابخانه های مازندران با بیان این که ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند آن است که در بخش کودک و نوجوان و مدارس بیشتر کار کنیم، نقش خانواده و آموزش و پرورش را برای توسعه فرهنگ کتابخوانی مؤثر دانست و گفت: درکتابخانه ها نیز برنامه‌های متنوعی برای افزایش رغبت جوانان به کتابخوانی طراحی شده است.

وی توسعه کتابخوانی را مستلزم فرهنگ سازی دانست و با اشاره به این که سهم مازندران از کتابخانه های سیار صفر است، افزود: با توجه به گستردگی استان مازندران، گرانی قیمت زمین، وجود مناطق کوهستانی و کم جمعیت که نمی‌توان در آن کتابخانه بسازیم، اما باید نیازهای فرهنگی آنان را رفع کنیم و از این رو می‌توان با کتابخانه سیار، روستاها را پوشش داد.

مهدیان پور یادآور شد: برای راه اندازی کتابخانه های سیار از دو مسیر دستگاه‌های اجرایی نظیر نهاد کتابخانه ها و یا خیران در تلاش هستیم تا پایان سال اولین کتابخانه سیار را در استان راه اندازی کنیم.

کد خبر 5940438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha