صدور حکم بازداشت بین المللی «بشار اسد» در دادگاه فرانسه

صدور حکم بازداشت بین المللی «بشار اسد» در دادگاه فرانسه

دادگاهی در فرانسه حکم بازداشت بین المللی رئیس‌جمهور سوریه، برادرش و دو افسر ارشد نیروهای مسلح این کشور را به اتهام اثبات‌نشده دست‌داشتن در حملات شیمیایی سال ۲۰۱۳ صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، دادگاهی در فرانسه حکم بازداشت «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه را به ادعای همدستی در جنایت علیه بشریت در حملات شیمیایی این کشور در سال ۲۰۱۳ صادر کرد.

این حکم همچنین درباره «ماهر اسد» برادر رئیس جمهور سوریه و دو ژنرال ارشد نیروهای مسلح سوریه به نام‌های «غسان عباس» و «بسام الحسن» صادر شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، این تحقیقات با شکایت حقوقی از سوی «مرکز رسانه‌ها و آزادی بیان سوریه»‏ (SCM)، ابتکار عدالت جامعه باز (OSJI) و آرشیو سوریه و‬ سازمان مدافع حقوق مدنی آغاز شد.

این نخستین حکم بازداشت بین‌المللی است که برای بشار اسد صادر می‌شود. بر خلاف ادعای محافل غربی و نهادهای بین المللی تحت فرمان آنها، سوریه همواره استفاده از تسلیحات شیمیایی را رد کرده است.

پیش از این دادگاه کیفری بین‌المللی دو حکم بازداشت علیه سران کشورها صادر کرده است که شامل عمر البشیر رئیس جمهور پیشین سودان و همچنین ولادمیر پوتین رئیس جمهور کنونی روسیه است.

کد خبر 5940615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha