۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۴۵

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان:

تکمیل کتابخانه مرکزی زنجان از دغدغه های مسوولان است

تکمیل کتابخانه مرکزی زنجان از دغدغه های مسوولان است

زنجان-مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: تکمیل و بهره برداری از طرح در دست احداث کتابخانه مرکزی یکی از دغدغه های اساسی استان، است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضاخانی روز شنبه در آیین بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، گفت: این هفته، بهانه‌ای برای پرداخت بیشتر به کتاب و کتابخوانی است.

وی ابراز داشت: در هفته کتاب و کتابخوانی امسال ۵۵۰ برنامه در کتابخانه‌های استان برگزار شد و همچنان در حال برگزاری است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، با بیا اینکه اولین کلینیک کتابخوانی در کتابخانه سهروردی به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: همچنین یکی از دغدغه‌های استان ساخت کتابخانه مرکزی استان است که بعد از ۱۵ سال پروژه آن در شهر زنجان مغفول مانده است.

رضاخانی تاکید کرد: بی‌توجهی مسئولان شهرستانی به موضوع کتابخانه‌ها از مشکلات این حوزه در استان است و در شهرستان‌ها هیچ اعتباری به پروژه‌های کتابخانه تخصیص نمی‌یابد.

وی با بیان اینکه تکمیل و بهره برداری از طرح در دست احداث کتابخانه مرکزی یکی از دغدغه های اساسی استان، است، ادامه داد: اگر بخواهیم توسعه متوازنی داشته باشیم باید به فرهنگ جامعه نیز توجه داشته باشیم چرا که فرهنگ، سرمایه‌گذاری است و توجه به این بخش هزینه نیست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، با بیان اینکه در استان زنجان ۱۰۲ باب کتابخانه عمومی وجود دارد، افزود: از این تعداد ۱۸ باب کتابخانه مشارکتی، ۳۶ باب کتابخانه روستایی و پنج کتابخانه سیارند که دو کتابخانه آن در حال افتتاح است.

رضاخانی، به افتتاح کتابخانه امام حسین (ع) و کتابخانه شیخ عبدالکریم زنجانی در یک سال اخیر اشاره کرد و بیان داشت: اولین کتابخانه تخصصی کودک در کتابخانه موسوی گلشهر به بهره‌برداری رسیده است

کد خبر 5943314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha