لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز پنجاه‌وهفتم؛

هدف قرار دادن نظامیان و تجهیزات دشمن صهیونیست+فیلم

هدف قرار دادن نظامیان و تجهیزات دشمن صهیونیست+فیلم

رزمندگان مقاومت فلسطین در غزه در حال نبرد سنگین با نظامیان رژیم صهیونیستی در غزه هستند و ضربات مهلکی به آنها وارد کردند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: ازسرگیری حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه تاکنون صدها شهید و زخمی برجای گذاشته است. این درحالیست که نیروهای مقاومت فلسطین می‌کوشند مانع پیشروی متجاوزان در محورهای مختلف شوند.

بمباران شدید جنوب لبنان

اذعان رژیم صهیونیستی به هلاکت فرمانده تیپ جنوبی لشکر غزه

هدف قرار دادن نظامیان و تجهیزات دشمن صهیونیست+فیلم

رژیم صهیونیستی به کشته شدن سرهنگ آساو حمامی فرمانده تیپ جنوبی لشکر غزه در جریان حمله هفتم اکتبر حماس اذعان و اعلام کرد که جسد او در دست حماس است.

هلاکت نظامیان و انهدام تجهیزات و ادوات دشمن صهیونیست به دست رزمندگان مقاومت فلسطین

بمباران شهرک حمد در غزه از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی

آژیر خطر در العفوله و الناصره به صدا درآمد

آژیر خطر در العفوله و الناصره در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد.

موضع‌گیری ماکرون درباره جنگ غزه

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه امروز شنبه در سخنانی اعلام کرد که آنچه اشغالگران قدس با ادعای واهی نابودی حماس در جستجوی آن هستند، خطر یک دهه جنگ را به دنبال دارد.

رئیس جمهور فرانسه در این خصوص هشدار داد که هدف رژیم صهیونیستی در از بین بردن مقاومت فلسطین، حماس، خطر آغاز یک دهه جنگ را در پی دارد.

«امانوئل ماکرون» در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه مذاکرات آب و هوایی COP۲۸ سازمان ملل در دوبی گفت: دستیابی به نابودی کامل حماس به معنای جنگ ۱۰ ساله است.

وی در این خصوص افزود: بنابراین این هدف باید شفاف سازی شود.

کمیسر عالی حقوق بشر: ازسرگیری درگیری‌ها در غزه یک فاجعه است

ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد: ازسرگیری درگیری‌ها در غزه یک فاجعه است و من از طرفین می‌خواهم فوراً تلاش‌های خود را برای برقراری آتش بس افزایش دهند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در این خصوص ادامه داد: اظهارات اخیر رهبران سیاسی و نظامی اسرائیل مبنی بر برنامه ریزی برای گسترش و تشدید حملات علیه غزه بسیار نگران کننده است.

ولکر ترک با تاکید بر اینکه از ۷ اکتبر تاکنون هزاران نفر در غزه کشته شده اند، تصریح کرد که امروز هزاران نفر به همین سرنوشت دچار شده اند.

وی در ادامه اضافه کرد: افراد دیگر در خطر کوچ اجباری به مناطق پرجمعیت و ناسالم غزه هستند. این وضعیت فراتر از بحران است. اسرائیل به عنوان «قدرت اشغالگر» بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه باید اطمینان حاصل کند که نیازهای اولیه مردم نوار غزه مانند غذا، آب و مراقبت‌های پزشکی تأمین می‌شود.

این مقام سازمان ملل گفت: من به همه طرف‌ها تعهدشان را یادآوری می‌کنم که اجازه و تسهیل انتقال سریع و بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان نیازمند در سراسر غزه را بدهند.

کمیسر عالی سازمان ملل از طرفین و جامعه جهانی خواست برای برقراری آتش بس فوری در نوار غزه تلاش‌های بیشتری انجام دهند.

واکنش سناتور جمهوری خواه به بمباران غزه

برنی سندرز، سناتور مطرح ایالت ورمونت آمریکا ازسرگیری حملات اشغالگران قدس به مردم مظلوم در نوار غزه را غیرقابل قبول خواند.

سناتور مطرح ایالت ورمونت آمریکا با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی «ایکس»، در این باره نوشت: ازسرگیری حملات توسط نتانیاهو به نوار غزه پذیرفتنی نیست. هم اکنون ۲ میلیون انسان در جنوب غزه زندگی می‌کنند. بیشتر آنها به دلیل درگیری‌ها در شمال غزه آواره شده اند.

این سناتور دموکرات همچنین خواستار ارسال کمک‌های بیشتر بشردوستانه به نوار غزه شد و تاکید کرد: وقفه بشردوستانه باید تمدید شود.

وی در بخش دیگری از مطلب خود با اشاره به کمک‌های بلاعوض سالانه ۳.۸ میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی و درخواست جو بایدن، رئیس جمهور این کشور از کنگره برای تصویب یک کمک ۱۴.۳ میلیارد دلاری دیگر، افزود: رویکرد سیاست چک سفید (برای اشغالگران قدس) باید پایان یابد.

هدف قرار گرفتن مرکز تجمع نظامیان صهیونیست در التوام

گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که یک مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در التوام در شمال غرب غزه هدف قرار داده است.

قسام همچنین اعلام کرد که اتاق فرماندهی و شناسایی دشمن صهیونیست را در داخل ساختمانی در شرق بیت حانون با ۴ موشک ضد نفر هدف قرار داده است.

تل آویو موشکباران شد

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کرد که در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حق غیرنظامیان فلسطینی تل‌آویو را موشک‌باران کرده است.

حمله موشکی به عسقلان

همچنین گردان‌های قسام از حمله موشکی به عسقلان خبر داد و اعلام کرد که با استفاده از سامانه موشک‌های کوتاه برد «رجوم» نظامیان و جنگ‌افزارهای دشمن را در مناطق اشغالی «زکیم» و «کیسوویم» و همچنین در شرق دیرالبلح هدف قرار داده است.

از سوی دیگر گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی) از حمله موشکی به شهرک‌های صهیونیستی اشدود، اشکول، سدیروت و رعیم خبر داد.

گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی نیز بیان کرد که مبارزان این گردان‌ها توانسته‌اند تجمع نظامیان دشمن و شهرک‌های صهیونیستی را با خمپاره‌های سنگین و موشک هدف قرار دهند.

بر اثر حملات موشکی مقاومت به مناطق مختلف اراضی اشغالی، آژیر هشدار در برخی نقاط از جمله «رحوفوت» در جنوب تل‌آویو و اشدود به صدا درآمد.

انهدام جنگ افزارهای دشمن صهیونیست

علاوه بر این گردان‌های قسام بیان کرد مبارزانش موفق شده‌اند یک تانک ارتش رژیم صهیونیستی را با بمب «شواظ» هدف قرار داده و این جنگ‌افزار را از داخل منفجر و منهدم کنند.

علاوه بر این قسام تصریح کرد که مبارزان این گردان‌ها موفق شده‌اند برجک یک تانک صهیونیستی را با راکت یاسین ۱۰۵ و یک خانه در منطقه شیخ رضوان، که نظامیان دشمن در آن حضور داشتند را با راکت «تی بی جی» هدف قراردهند.

کشتار جدید رژیم صهیونیستی در شجاعیه غزه

منابع فلسطینی از جنایت جدید ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و شهادت ده‌ها فلسطینی خبر دادند.

سخنگوی نیروهای امدادی غزه اعلام کرد که در نتیجه بمباران یک مجتمع مسکونی در شهرک الشجاعیه واقع در شرق نوار غزه این مجتمع با خاک یکسان شده است و بیش از ۳۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

وی تاکید کرد که این مجتمع دست‌کم ۱۰۰۰ نفر ساکن داشته و نیروهای امدادی غزه تلاش می‌کنند تا افراد زیرآوار را نجات بدهند، اما تاکنون موفق به بیرون آوردن پیکر ۶۰ تن از قربانیان این جنایت شده‌اند. این در حالی است که اشغالگران صهیونیست به صورت عامدانه کادر نیروهای امدادی غزه را هدف قرار می‌دهند.

حمله به نیروهای امدادی

منابع فلسطینی فیلمی را در رابطه با حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نیروهای امدادی در دیرالبلح منتشر کرده‌اند.

در جنایتی دیگر از ارتش رژیم صهیونیستی در نتیجه حمله به برج‌های حمد نیز ده‌ها فلسطینی به شهادت رسیدند.

علاوه بر این خبرنگار الجزیره از بمباران یک خانه مسکونی در شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر داد. یک خانه دیگر نیز در اردوگاه المغازی غزه توسط جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شد.

علاوه بر این خانه‌ای دیگر در منطقه القراره واقع در شمال شرق خان یونس از سوی ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شد. در منطقه عسقوله واقع در شرق غزه نیز یک خانه مسکونی دیگر از سوی رژیم جنایتکار صهیونیستی مورد هدف قرار گرفت. در نتیجه این جنایت‌های وحشیانه چندین فلسطینی به شهادت رسیدند و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند.

ویرانی ۸ برج بر اثر بمباران

در نتیجه بمباران خان‌یونس از سوی ارتش رژیم صهیونیستی از صبح امروز تاکنون دست‌کم ۸ برج ویران شده است.

هدف قرار گرفتن یک بیمارستان

همچنین اطراف بیمارستان شهدای الاقصی غزه نیز توسط توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی گلوله‌باران شد.

مسجد الروضه بمباران شد

مسجد الروضه در شهر جبالیا نیز از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شد.

رئیس دانشگاه اسلامی در غزه

خبرنگار المیادین گزارش داد که رئیس دانشگاه اسلامی به همراه خانواده‌اش در منطقه الفالوجه در اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

حملات جدید مقاومت فلسطین به عسقلان

منابع فلسطینی از حمله مقاومت به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه خبر دادند.

این منابع بیان کردند: در پی این حمله، آژیر خطر در عسقلان، زیکیم و مفلاسیم در شمال نوار غزه به صدا درآمده است.

گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی از حملات خمپاره‌ای و راکتی به مرکز تجمع نظامیان دشمن و شهرک‌های صهیونیست نشین خبر دادند.

مرکز نظامی رویسات العلم از سوی مقاومت لبنان هدف قرار گرفت

حزب الله لبنان اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان مرکز نظامی رویسات العلم در مزارع اشغالی شبعا را با سلاح مناسب هدف قرار داده و ضربات مهلکی به آن وارد کردند.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که رزمندگان مقاومت موضع «رویسات العلم» در اراضی اشغالی شبعا را هدف قرار داده‌اند و ضربات مهلکی به آن وارد کردند.

همچنین مقاومت اسلامی لبنان تاکید کرد که مرکز صهیونیستی «جل العلام» واقع در نزدیکی مرز میان لبنان و اراضی اشغالی را هدف قرار داده است.

۱۵۲۰۷ شهید و ۴۰۶۵۲ زخمی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون ۱۵۲۰۷ فلسطینی به شهادت رسیدند. شمار مجروحان نیز تا این لحظه به ۴۰۶۵۲ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه در ادامه بیان کرد: از آغاز جنگ ۲۸۰ نفر از کادر پزشکی و درمانی به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه قربانی حملات رژیم صهیونیستی بیشتر زنان و کودکان هستند، افزود: ۷۰ درصد از قربانیان جنگ در غزه زن و کودک هستند.

اشرف القدره همچنین بیان کرد: نظامیان اسرائیلی تاکنون ۳۱ نفر از کادر پزشکی و درمانی را بازداشت کرده و تحت شکنجه و بازجویی قرار دادند. اشغالگران اسرائیلی ۱۳۰ مرکز درمانی را هم بمباران کردند و ۲۰ بیمارستان نیز به کلی از خدمت خارج شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه همچنین، خواستار حمایت نهادهای بین‌الملل و سازمان ملل از مراکز بهداشتی و درمانی در نوار غزه شد.

مقر فرماندهی لشکر ۹۱ رژیم صهیونیستی از سوی مقاومت لبنان هدف قرار گرفت

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که مقر فرماندهی لشکر ۹۱ ارتش رژیم صهیونیستی در پادگان برانیت را در راستای حمایت از غزه و مقاومت فلسطین، با سلاح مناسب هدف قرار داده و ضربات مهلکی به آن وارد کرده است.

همچنین حزب الله لبنان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از ملت فلسطین و مردم غزه، پایگاه اسرائیلی الراهب در شمال فلسطین اشغالی را با سلاح مناسب هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به اشغالگران صهیونیست وارد کرده است.

شهادت رزمنده حزب الله

همزمان حزب الله لبنان در بیانیه‌ای از شهادت خضر سلیم عبود از رزمندگان حزب الله در راه قدس خبر داد.

حمله توپخانه رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

همچنین شبکه المنار اعلام کرد که توپخانه رژیم صهیونیستی مناطق طیرحرفا و ناقوره را هدف قرار داد.

جنایت هولناک جدید رژیم صهیونیستی در فالوجا

جنگنده‌های اسرائیلی ساختمانی مسکونی را در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه که افراد آواره و بی‌سرپناه آنجا اسکان داده شده بودند، بمباران کردند که در این جنایت وحشیانه بیش از ۱۰۰ فلسطینی شهید شده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

حمله فسفری به شمال غزه

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی با بمب‌های ممنوعه فسفری شمال نوار غزه را هدف قرار داد.

جاده مواصلاتی خان یونس به رفح هدف قرار گرفت

هواپیماهای اسرائیلی خیابانی را که خان یونس و رفح را به هم متصل می‌کرد بمباران کرده و آن را تخریب کردند.

تل‌آویو عملیات نظامی علیه حماس را دست کم یک سال دیگر ادامه می‌دهد

روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه، مدعی شد که رژمی صهیونیستی برای جنگ طولانی با مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که ممکن است دست کم یک سال یا بیشتر طول بکشد، خود را مهیا می‌کند!

این روزنامه چاپ انگلیس به نقل از منابع خود نوشت که «شدیدترین مرحله حملات اسرائیل احتمالاً اوایل سال ۲۰۲۴ صورت خواهد گرفت. اهداف اصلی ارتش اسرائیل، یحیی السنوار، رهبر حماس در غزه، محمد ضیف، فرمانده شاخه نظامی و همچنین مروان عیسی، مقام ارشد حماس هستند.»

فایننشال تایمز مدعی شده است که اسرائیل علاوه بر تخریب و از بین بردن توانایی‌های نظامی حماس، قصد دارد تا سامانه تونل‌های زیرزمینی و همچنین «قدرت و تسلط حماس در نوار غزه را نابود کند.»

یکی از منابع آگاه به نقشه‌ها و برنامه‌های نظامی اسرائیل به تایمز گفت: این جنگ بسیار طولانی خواهد بود. ما در حال حاضر، حتی به نیمی از اهداف‌مان هم نرسیده‌ایم.

این روزنامه انگلیسی تاکید کرده است که طول مدت عملیات اسرائیل به چگونگی پیشروی جنگ، فشار بین‌المللی و توانایی تل‌آویو در آزادسازی گروگان‌ها بستگی دارد. یکی از منابع این روزنامه یادآور شده است که خلاف جنگ‌های قبلی با مداخله اسرائیل، این جنگ هیچ پایان «روشنی» ندارد و به تعبیر وی «داور سوت پایان را نمی‌زند.»

تل‌آویو عملیات نظامی علیه حماس را دست کم یک سال دیگر ادامه می‌دهد

حملات دیوانه‌وار علیه غزه / ۵۰ حمله هوایی تنها در چند دقیقه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد: جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز تنها طی چند دقیقه ۵۰ حمله هوایی علیه منطقه القراره واقع در خانیونس انجام دادند.

بر اساس گزارش این شبکه، قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی نیز حملات خود را علیه سواحل خانیونس تشدید کرده اند.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیز دقایقی قبل منازل مسکونی را در شرق دیرالبلح و اطراف بازار الیرموک در مرکز نوار غزه بمباران کردند.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که درگیری‌های میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در منطقه الشیخ رضوان در نوار غزه به صورت بی سابقه‌ای شدت گرفته است.

شبکه الجزیره نیز از شهادت محمد فرج الله یک خبرنگار فلسطینی دیگر در بمباران شمال نوار غزه طی دقایق قبل خبر داد.

شبکه فلسطین الیوم نیز گزارش داد که اشغالگران صهیونیست از زمان آغاز حملات وحشیانه شأن علیه نوار غزه از صبح روز گذشته تاکنون شش مسجد در خانیونس و رفح را بمباران و تخریب کرده اند.

حملات دیوانه‌وار علیه غزه/ ۵۰ حمله هوایی تنها در چند دقیقه

نزدیک به ۸۰۰ شهید و زخمی از روزگذشته تاکنون درغزه برجای مانده است

خبرنگار شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که تعداد شهدای فلسطینی برجای مانده در اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از صبح روز جمعه گذشته تاکنون به ۲۰۰ تن افزایش یافته است.

وی در ادامه افزود: این حملات رژیم صهیونیستی از روز گذشته تاکنون که بعد از یک آتش بس چند روزه مجدداً از سرگرفته شده ۵۸۹ زخمی برجای گذاشته است.

خبرنگار شبکه فلسطین الیوم تاکید کرد: اشغالگران صهیونیست تهدید کرده اند که کمک‌های بشردوستانه را در زمان دریافت این کمک‌ها از سوی طرف فلسطینی در گذرگاه مرزی رفح بمباران می‌کنند.

این در حالیست که روز گذشته دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: بیش از ۱۵ هزار فلسطینی از جمله ۶۱۵۰ کودک و بیش از ۴۰۰۰ زن در کنار ۲۰۷ نفر از کادر درمان در اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

این نهاد دولتی تاکید کرد: صهیونیست‌ها همچنین بیش از ۱۴۰۰ جنایت فجیع را در غزه مرتکب شده‌اند. در جنگ اخیر علیه غزه، بیش از ۳۷ هزار نفر زخمی شدند و بیش از ۶۵۰۰ نفر نیز زیر آوار هستند. تاکنون ۱۰۳ ساختمان دولتی بمباران شده و خسارت دیده است. همچنین ۲۶۷ مدرسه خسارت دیده و ۶۷ مدرسه هم به کلی تخریب شده است.

اسرائیل عمداً شهروندان غزه را هدف حملات موشکی قرار می‌دهد

یک سایت عبری زبان صهیونیستی با انتشار نتایج یک تحقیق اثبات کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به عمد منازل غیرنظامی نوار غزه را هدف می‌دهد، در حالی که می‌داند صدها انسان بی‌گناه در این منازل زندگی می‌کنند. این گزارش مجموعه‌ای از اهداف صهیونیستی را در این رابطه بیان می‌کند که از جمله آنها ایجاد بازدارندگی ارتش اسرائیل در برابر نیروهای مقاومت است.

سایت صهیونیستی «سیخا میکومیت» ضمن انتشار این گزارش تاکید کرد که ارتش اسرائیل صدها منزل غیرنظامی را در غزه خراب کرده و آن را روی سر ساکنان آن آوار کرده است، تا بتواند به مجموعه‌ای از اهداف خود از جمله مهاجرت اجباری شهروندان غزه یا هدف قرار دادن فعالان سیاسی جنبش حماس دست پیدا کند.

این تحقیقات که افشای آن ماهیت جنایت‌های جنگی اسرائیل در طول جنگ غزه را بیش از پیش فاش می‌کند، نشان می‌دهد که ارتش اسرائیل تنها در یک مورد، یک محله مسکونی را به صورت کامل مورد حمله موشکی قرار داد، چرا که تصور می‌کرد یکی از رهبران حماس در این محله مستقر است، این حملات باعث کشته و زخمی شدن صدها فلسطینی شد.

بر اساس اعلام این روزنامه که از ۵ منبع نظامی شرکت کننده در دور سابق درگیری‌ها با نوار غزه گرفته شده، ارتش رژیم صهیونیستی بنابر اطلاعات سرویس‌های جاسوسی این رژیم، قبل از حمله حتی از تعداد نسبی غیرنظامیانی که در این مناطق حضور داشتند نیز اطلاع داشت که این موضوع در پرونده حملات هوایی ثبت شده است.

این منابع تکرار حملات ضد غیرنظامیان و شهروندان را در نتیجه استفاده اشغالگران صهیونیستی از سامانه‌ای موسوم به «هبسورا» می‌دانند که یک سیستم هوش مصنوعی است که می‌تواند اهداف مورد حمله را به صورت اتوماتیک تعریف کند که بیشترین تلفات انسانی را در حملات هوایی داشته باشد.

این پایگاه خبری که گزارش آن را خبرگزاری صفا به زبان عربی ترجمه کرده است، می‌افزاید که یک مسئول ارشد در سرویس جاسوسی اسرائیل به مجموعه‌ای از افسران صهیونیستی اعلام کرده است که هدف از این حملات، کشتار بیشترین تعداد از نیروهای حماس است و این موضوع جز با هدف قرار دادن غیرنظامیان اطراف امکان‌پذیر نیست، بنا بر اظهارات این مسئول صهیونیستی در اینجا دیگر میزان دقت موشک‌ها مطرح نیست، بلکه هدف اصلی آسیب زدن حداکثری است.

اسرائیل عمداً شهروندان غزه را هدف حملات موشکی قرار می‌دهد

ازسرگیری حملات وحشیانه زمینی، هوایی و دریایی علیه غزه

شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی حملات وحشیانه ای را علیه منازل مسکونی در منطقه القراره واقع در خانیونس در جنوب نوار غزه انجام داده‌اند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مسجد عبدالله عزام واقع در منطقه السطر الغربی در خانیونس را نیز بمباران کردند.

در همین راستا قایق‌های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی حملات خود را علیه غرب شهر دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه ازسرگرفته اند.

برجای ماندن صدها شهید و زخمی در دور جدید حملات رژیم صهیونیستی

خبرنگار المیادین گزارش داد که قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی به صورت گسترده سواحل خانیونس و دیرالبلح در جنوب و مرکز نوار غزه را هدف قرار داده‌اند.

این در حالیست که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز به صورت وحشیانه ای مناطق غربی اردوگاه جبالیا واقع در شمال غزه را زیر آتش حملات خود قرار داد.

شبکه الجزیره گزارش داد که رژیم صهیونیستی در دومین روز از پایان آتش بس یک هفته‌ای به صورت گسترده نوار غزه را بمباران کرده که در پی آن تاکنون بیش از ۱۷۸ فلسطینی به شهادت رسیده و صدها تن دیگر زخمی شده‌اند.

ایستادگی نیروهای مقاومت مقابل عناصر متجاوز

از سوی دیگر رسانه‌های خبری گزارش دادند که نیروهای مقاومت فلسطین شدیداً با عناصر اشغالگر در غزه درگیر شده‌اند.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، درگیری نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان مشخصاً در اطراف محور شیخ رضوان و خیابان العیون واقع در نوار غزه در جریان است.

برجای ماندن صدها شهید و زخمی در دور جدید حملات رژیم صهیونیستی

حمله اشغالگران به کرانه باختری / درگیری جوانان فلسطینی با متجاوزان

از سوی دیگر اشغالگران صهیونیست از ساعاتی قبل به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده‌اند. نظامیان متجاوز به منطقه بدیا واقع در غرب سلفیت حمله کرده و تعداد زیادی از شهروندان فلسطینی را بازداشت کردند.

این حملات عناصر ارتش رژیم صهیونیستی شهر نابلس واقع در کرانه باختری را نیز دربرگرفته است. اردوگاه جدید عسکر واقع در شرق نابلس نیز شاهد یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست طی ساعات گذشته بوده است.

اشغالگران صهیونیست به همراه تجهیزات نظامی خود و بولدوزرهایشان به نابلس حمله کرده‌اند. عناصر رژیم صهیونیستی به منطقه الناصره واقع در شهر جنین نیز حمله کرده و از گاز اشک آور علیه ساکنان این منطقه استفاده کردند.

همچنین گزارش شده درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و متجاوزان در شهر یطا واقع در جنوب الخلیل به وقوع پیوسته است.

این درگیری‌ها به اردوگاه قدیمی عسکر در شرق نابلس نیز کشیده شده است. اردوگاه بلاطه واقع در شرق نابلس نیز شاهد وقوع درگیری‌های شدید میان جوانان فلسطینی و اشغالگران متجاوز بوده است. نیروهای فلسطینی با پرتاب نارنجک عناصر متجاوز را در اردوگاه جدید عسکر هدف قرار دادند.

افزایش تعداد شهدای خبرنگار و فعال رسانه‌ای به ۶۷ تن

از سوی دیگر اتحادیه خبرنگاران فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدای خبرنگار و فعالان حوزه خبر از ۷ اکتبر تاکنون در پی حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به ۶۷ تن افزایش یافته است.

محمد اللحام رئیس کمیته آزادی رسانه‌ها تاکید کرد: شدت و تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه باعث شده رصد و انتشار اخبار این جنایات سخت‌تر از گذشته شود.

وی افزود: ما با برخی از خبرنگاران مانند نضال الوحیدی و هیثم عبدالواحد از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون تماسی نداشته‌ایم و ارتباط ما با آنها قطع شده است.

این در حالیست که اشغالگران صهیونیست نه تنها خبرنگاران و عکاسان خبری در نوار غزه را هدف قرار می‌دهند بلکه خبرنگاران در لبنان را نیز به شهادت می‌رسانند به طوری که ۲ هفته قبل فرح عمر و ربیع معماری، خبرنگاران شبکه المیادین در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

برجای ماندن صدها شهید و زخمی در دور جدید حملات رژیم صهیونیستی

هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد

از سوی دیگر مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه تاکید کرد: هیچ مکان امنی که ساکنان نوار غزه بتوانند به آنجا بروند وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: طی ساعات گذشته تعداد زیادی از مردم فلسطین کشته و زخمی شده‌اند. تمام امیدها از بین رفته است.

گریفیتس تصریح کرد: تمام ساکنان نوار غزه در رأس آنها زنان و کودکان برای دومین ماه متوالی حملات اسرائیل علیه این منطقه در ترس و وحشت به سر می‌برند. آنها در دایره مرگ، ویرانی و بیماری زندگی می‌کنند.

غزه خطرناک‌ترین مکان برای زندگی کودکان

این در حالیست که کاترین راسل مدیر اجرایی سازمان یونیسف وابسته به سازمان ملل اعلام کرد: نوار غزه امروزه بار دیگر خطرناک‌ترین مکان برای زندگی کودکان به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: زمستان سرد در راه است. همه کسانی که توان و امکانات لازم را دارند باید برای حمایت از کودکان وارد عمل شوند.

در حال تکمیل

کد خبر 5954971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • M IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
      2 2
      مرگ بر عربستان سعودی، مصر اردن، امارات، بعد مرگ بر انگلیس و امریکا و اسرائیل،،،،