مقام سازمان ملل: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد

مقام سازمان ملل: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه اذعان کرد که در اثر حملات ارتش رژیم صهیونیستی هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه تاکید کرد: هیچ مکان امنی که ساکنان نوار غزه بتوانند به آنجا بروند وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: طی ساعات گذشته تعداد زیادی از مردم فلسطین کشته و زخمی شده اند. تمام امیدها از بین رفته است.

گریفیتس تصریح کرد: تمام ساکنان نوار غزه در راس آن‌ها زنان و کودکان برای دومین ماه متوالی حملات اسرائیل علیه این منطقه در ترس و وحشت به سر می‌برند. آن‌ها در دایره مرگ، ویرانی و بیماری زندگی می‌کنند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه روز گذشته آخرین آمار شهدا و خسارات جنگ غزه پس از گذشت ۵۶ روز را اینگونه اعلام کرد: «شهادت بیش از ۱۵ هزار فلسطینی از جمله ۶۱۵۰ کودک و بیش از ۴۰۰۰ زن و شهادت ۲۰۷ نفر از کادر درمان».

صهیونیست‌ها همچنین بیش از ۱۴۰۰ جنایت فجیع را در غزه مرتکب شده اند. در جنگ اخیر علیه غزه، بیش از ۳۷ هزار نفر زخمی شدند و بیش از ۶۵۰۰ نفر نیز زیر آوار هستند.

این نهاد دولتی در فلسطین تاکید کرد: تاکنون ۱۰۳ ساختمان دولتی بمباران شده و خسارت دیده است. همچنین ۲۶۷ مدرسه خسارت جزئی دیده و ۶۷ مدرسه هم به کلی تخریب شده است.

۱۷۵ مدرسه خسارت گسترده دیده و ۸۹ مسجد به طور کامل تخریب شده است. ۳ کلیسا هم بمباران شده و خسارت دیده است. از آغاز جنگ ۲۵۰ هزار واحد مسکونی خسارت دیده و ۵۰ هزار واحد به طور کامل تخریب شده است.

۲۶ بیمارستان و ۵۵ مرکز درمانی بمباران و تعطیل شده و ۵۶ خودروی آمبولانس هم به طور مستقیم هدف قرار گرفته است.

کد خبر 5955026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha