۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۳۵

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان:

رویداد استارتاپی حفاظت از یوز آسیایی در سمنان برگزار شد

 رویداد استارتاپی حفاظت از یوز آسیایی در سمنان برگزار شد

سمنان- مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان از برگزاری نخستین رویداد استارتاپی در حوزه حفاظت از گونه نادر یوزپلنگ آسیایی در سمنان خبر داد.

بهرامعلی ظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه رویداد استارتاپی حفاظت از یوز آسیایی در سمنان برگزار شد، تاکید کرد: محققان و نخبگانی از سراسر کشور در این رویداد استارتاپی با موضوع حفاظت از یوزپلنگ آسیایی حضور داشتند.

وی با بیان اینکه دغدغه سنجی نسبت به حفظ گونه در معرض انقراض یوزپلنگ آسیایی در زمره محورهای این رویداد بود، افزود: زیستگاه‌های طبیعی و ضرورت حفظ آنها با روش‌های مختلف و همچنین تکثیر یوز در اسارت دو محور اصلی این رویداد بود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه این رویداد در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان برگزار شد، گفت: صاحبان ایده‌ها و طرح‌های برتر در حوزه حفظ یوزپلنگ آسیایی در این مراسم قدردانی شدند.

ظاهری با بیان اینکه محققان در این رویداد استارتاپی با طرح‌های دانش بنیان به میدان آمده بودند، ابراز کرد: بهره گیری از هوش مصنوعی و دوربین‌های نظارتی یکی از طرح‌های ارائه شده در این استارتاپ بود.

وی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های نوین و دانش بنیان در خصوص توسعه منابع آبی پایدار زیستگاه‌های یوزپلنگ آسیایی در زمره دیگر طرح‌های شاخص ارائه شده در این رویداد بود، گفت: هوشمند سازی استفاده از فناوری‌های نوین و دانش بنیان برای حفاظت از زیستگاه‌های یوز و طعمه آن از دیگر موضوعات مطروحه در این رویداد بود.

کد خبر 5958798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha