۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۲۲:۱۶

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

طرح خانه به خانه شناسایی بی سوادان در آذربایجان غربی اجرا می شود

طرح خانه به خانه شناسایی بی سوادان در آذربایجان غربی اجرا می شود

ارومیه - مدیرکل آموز ش و پرورش آذربایجان غر بی از اجرای طرح خانه به خانه و سهمیه جذب و آموزش بیش از ۲۴ هزار بیسواد در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی مطهری عصر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: برنامه شتاب بخشی سوادآموزی با نظر سازمان نهضت سواد آموزی استان برای بررسی بیشتر کارشناسی و اتخاذ راهکارهای نوین فعلاً متوقف شده است و در فراخوان رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید چهار اثر از طرف همکاران استان به دبیر خانه ارسال شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ از حجم تخصیصی به استان حدود ۹۲ درصد تحقق یافته و امسال نیز تعداد ۲۴ هزار و ۲۰۰ نفر در دوره‌های سوادآموزی به استان تخصیص یافته است که با همکاری و مساعدت شورای پشتیبانی سواد آموزی بتوانیم به نتیجه قابل قبولی برسیم.

وی به طرح ابتکاری استان در زمینه شناسایی بی سوادان با اولویت روستاها با عنوان طرح «خانه به خانه» اشاره و اعلام کرد: در قالب این طرح برای شناسایی افراد بی سواد گروه سنی هدف آموزش دهندگان معین برای هر روستا تعیین شده که با همکاری شورای اسلامی، دهیار، مدیر مدرسه، مرکز بهداشت و سایر افراد ذی نفوذ برای شناسایی و جذب بی سوادان روستا اقدام خواهند کرد.

کد خبر 5958919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      0 0
      سلام خداقوت ؛ بنظرم باتوجه به فعالیت نهاد نهضت سواد آموزی در سال های گذشته جای تعجب دارد که هنوز هم ما در کشورمان بی سواد داشته باشیم ؟! لطفاً آموزش و پرورش بفکر تعلیم و تربیت اصولی و جدی نسل جدید از نوجوانان و جوانان مان باشد پیشرفت و آینده کشور بستگی به داشتن نیروی انسانی فعال ، باسواد واقعی دارد