۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴

همایش علمی هنر زندگی در اندیشه علوی در افغانستان برگزار شد

همایش علمی هنر زندگی در اندیشه علوی در افغانستان برگزار شد

همایش علمی «هنر زندگی در اندیشه علوی با تاکید بر نهج البلاغه» در مدرسه علمیه پیوسته نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش علمی «هنر زندگی در اندیشه علوی با تاکید بر نهج البلاغه» در مدرسه علمیه پیوسته نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان برگزار شد.

این همایش با تلاوت قرآن کریم آغاز و سپس اولین مقاله با عنوان «سخن و سکوت در اندیشه علوی» توسط زیبا اسدی و دومین مقاله با عنوان «انسان آرمانی در اندیشه علوی» توسط مسعود نوری ارائه شد.

در ادامه جمع الله منتظر دبیر علمی همایش، ضمن عرض خیر مقدم به حضار، گزارشی از فرایند تصویب و انتشار فراخوان همایش و نیز چگونگی ارزیابی مقالات ارائه کرد.

وی بیان داشت در این همایش ۳۵ مقاله علمی به دبیرخانه همایش رسیده بود که هفت مقاله برتر بعد از گذراندن مراحل مشابهت یابی و ارزیابی توسط سه نفر ارزیاب، به عنوان مقالات برتر انتخاب و در مجموعه مقالات همایش به چاپ رسیده است.

همایش علمی هنر زندگی در اندیشه علوی در افغانستان برگزار شد

محمدآصف حکمت به عنوان سخنران بعدی، به تبیین و بررسی حیات حقیقی از نگاه امام علی (علیه السلام) در نهج البلاغه پرداخت.سپس آقای محمدعارف رضوانی اهمیت تحقیق و نقش آن در تولید علم و تعمیق اندیشه‌ها را تبیین نمود.

سخنران پایانی برنامه محمدبشیر فهیمی مدیر مدرسه آل طه، برگزاری این گونه همایش‌ها را در حیات علمی و فکری حوزه‌های علمیه مهم و مؤثر توصیف کرد و بر اهمیت توجه تحقیقی به نهج البلاغه در حوزه‌های علمیه تأکید کرد.

همچنین در پایان به مناسبت هفته پژوهش از آثار علمی تولید شده در این مجتمع علمی و نیز از مجموعه مقالات همایش رونمایی و از نویسندگان برتر با اهدای لوح و جوایز نقدی تقدیر به عمل آمد.

همایش علمی هنر زندگی در اندیشه علوی در افغانستان برگزار شد

کد خبر 5966577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha