۲۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱

امام جمعه پارسیان:

جاده پارسیان به بندرلنگه مناسب نیست/ مسوولان چاره اندیشی کنند

جاده پارسیان به بندرلنگه مناسب نیست/ مسوولان چاره اندیشی کنند

پارسیان - امام جمعه پارسیان گفت: وضعیت جاده پارسیان - بندرلنگه نامساعد و خطرناک است، مسوولان قبل از هر حادثه ناگوار و جبران ناپذیر چاره اندیشی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جواد اسماعیل نیا در خطبه‌های نماز جمعه شهر پارسیان در خطبه اول به تفسیرآیه ۲۳ سوره شوری (قل لا اسئلکم علیه اجرا الا الموده فی القربی) پرداخت و بیان کرد: بر اساس نظر همه مفسران این آیه مودت اهل بیت یعنی علی فاطمه حسن و حسین را بر همه مسلمانان واجب کرده است و مودت به معنای محبتی است که انسان را به اطاعت برساند.

وی با بیان اینکه لازمه مودت اهل بیت شناخت آنها و تبعیت از آنهاست، افزود: فاطمه زهرا مصداق روشن قربای پیغمبر است که راه زندگانی را به تمام بشریت آموخت.

حجت الاسلام اسماعیل نیا بیان داشت: اطاعت از ولی فقیه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای مصداق مودت به اهل بیت است. دنیا و آخرت ما با مودت حضرت زهرا آباد می‌شود.

وی همچنین روز وحدت حوزه به دانشگاه را یکی از یادگاران امام راحل برشمرد و بیان کرد: حوزه و دانشگاه دو بال پیشرفت جامعه هستند که باید با هم هماهنگی داشته باشند. دشمن به دنبال تهی کردن دانشگاه از معنویت و حوزه از تکنولوژی و علم روز بود که با این ابتکار زیبا دشمن ناکام ماند.

حجت الاسلام اسماعیل نیا در بخش دیگر از خطبه دوم گفت: نظام بین الملل تک قطبی تمام شده است جهان قدرت‌های نوپدید را پذیرفته و در حال گذار به چند قطبی شدن می‌باشد قرت‌هایی مثل ایران چین روسیه و چند کشور دیگر از آن جمله هستند.

وی ابراز کرد: سفر رئیس جمهور محترم به روسیه در هفته گذشته در راستای تکمیل تعاملات وهم افزایی‌ها خصوصاً در زمینه ترانزیت ریلی و وصل کردن خلیج فارس و جنوب ایران به آسیای میانه و اروپا و همچنین توافقات در عرصه انرژی و مسئله مهم فلسطین و غزه سفر مهمی بود.

وی به تشییع جنازه شهید گمنام در روز دوشنبه در شهرستان اشاره کرد و از همه مردم جهت استقبال و تشییع باشکوه این مسافر بهشتی دعوت کرد.

حجت الاسلام اسماعیل نیا به وضعیت نامناسب راه‌ها و جاده‌های شهرستان پارسیان اشاره کرد و بیان کرد: مردم از تبعیض موجود در اختصاص بودجه برای توسعه راه‌ها در استان خصوصاً تبعیض بین یکی از شهرستان‌های همسایه ما و پارسیان و بندر لنگه گلایه‌مندند.

وی تاکید کرد: جاده پارسیان به بندر لنگه راه‌های بین شهر پارسیان و شهرهای کوشکنار و دشتی و جاده ساحلی بسیار نامناسب است به طوری که مکرراً شاهد تصادفات و کشته شدن همشهریانمان هستیم انتظار است مسؤولان اقدام عاجل کنند.

کد خبر 5967410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha