۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۸

طهوری خبر داد؛

ورود ۴۰ اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل شهری کرج

ورود ۴۰ اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل شهری کرج

مشاور وزیر کشور از ورود ۴۰ اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل شهری کرج خبر داد. 

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا طهوری مشاور وزیر کشور در امور فناوری در همایش روز ملی حمل‌ونقل و جایزه ملی حمل‌ونقل شهرداری‌های سراسر کشور که امروز در سالن وزارت کشور در حال برگزاری است گفت: علت اصلی گرمایش زمین گازهای گلخانه‌ای است پس جایگزینی سوخت فسیلی بسیار مهم است. در کشورمان عدد بالایی از یارانه بنزین وجود دارد. بنابراین برقی سازی حمل‌ونقل به عنوان عامل مؤثر در حل ابرچالش ها مد نظر کشور است و رئیس جمهور تاکیداتی داشته است‌. وزارت کشور هم برنامه‌هایی دارد و همزمان با برنامه‌های جهانی در حوزه خودورهای برقی ورود کرد. این موضوع در سطح ملی مهم است.

وی گفت: باید بتوان با یارانه‌هایی که داده می‌شود استفاده از این خودروها را ارزان کرد. پیشنهاد شده تعرفه‌ها حذف یا ارزان شود. بر این اساس کمیته‌های فنی شکل گرفت. این کمیته‌ها خودروهای مناسب را تعیین کردند یا برخی از خودروها پیشنهاد شد و در شورای عالی ترافیک به تصویب رسید. برای آن هم فراخوانی داده شد.

طهوری بیان کرد: در گام اول شاید در برخی از شهرها یا شرکت‌ها خریدار خودرو باشند اینها مباحث تخصصی است که در کمیته فنی وزارت و سازمان شهرداری‌ها و تاکسیرانی در حال طرح است. ولی شهرداری کرج به عنوان اولین گام این کار را انجام داده و برای ۴۰ اتوبوس برقی قرارداد بسته شده است و به زودی وارد چرخه می‌شود زیرساخت آن هم در حال ساخت است.

وی افزود: سعی شده هماهنگی با دولت برای ارزان سازی ها انجام شود و شاید بتوان از وزارت نفت کمک گرفت به نظر می‌رسد که برقی سازی خودرو در کشور آغاز مطمئنی داشته باشد.

در ادامه سجاد انوشه معاون امور شهرداری‌ها در سازمان دهیاری و شهرداری‌های کشور گفت: برای ورود ۴۸۰۰ دستگاه اتوبوس قرارداد بسته شده است. اضافه شدن این عدد در مقابل ده هزار ناوگان اتوبوسرانی که ۷ هزار ناوگان آن فعال است، تحول بزرگی به حساب می‌آید. در حوزه تاکسی رانی هم با اعداد مواجه هستیم. ما اولین خودروی تاکسی شخصی سازی شده را داریم.

کد خبر 5970761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha