۶ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶

با حضور جمعی از مسوولان؛

یافته‌های «تپه بالای بیجار» در دانشگاه شهید بهشتی رونمایی شد

یافته‌های «تپه بالای بیجار» در دانشگاه شهید بهشتی رونمایی شد

بیجار-یافته‌های «تپه بالای بیجار» یا حضور مسوولان شهرستان بیجار در دانشگاه شهید بهشتی تهران رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فصل دوم کاوش‌های باستان شناختی تپه «قلعه بالا در بیجار» کردستان تحت عنوان برنامه مشترک پژوهشی دانشگاه و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان با حضور فرماندار شهرستان بیجار، رئیس دانشگاه شهید بهشتی، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی و اعضای هیأت علمی این دانشگاه و دانشجویان در محل تالار ناصر خسرو دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد.

فرماندار بیجار در این مراسم به اهمیت کشف کاوش‌های انجام شده اشاره و اظهار کرد: این پژوهش و این کار مهم و ارزشمند به دست کاردان و تیم حرفه‌ای و متعهد انجام شده است.

وی افزود: امیدواریم فصل سوم کاوش تپه قلعه بالا به زودی در شهرستان بیجار صورت بگیرد.

فرماندار بیجار حمایت از کاوشگران را امری مهم دانست و ابراز داشت: بیجار شهرستانی است با ۱۲۲ میراث فرهنگی ملموس ثبت شده جهانی کهن‌ترین شهرستان استان کردستان است.

وی تاکید کرد: شهرستان بیجار این آمادگی را دارد که نه تنها کاوش تپه قلعه بالا بلکه در تمام نقاط این شهرستان کار کاوش انجام شود.

همچنین با حضور نماینده عالی دولت در شهرستان بیجار نمایشگاه یافته‌های کاوش فصل دوم (بقایای جانوری دوره مس سنگی هزاره چهارم پیش از میلاد محوطه باستانی قلعه بالا شهرستان بیجار) در محل سرسرای طبقه همکف، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی افتتاح و مورد بازدید قرار گرفت.

گفتنی است؛ با پیگیری‌های فرماندار به زودی این آثار کشف شده در نمایشگاهی در شهرستان بیجار در معرض بازدید عموم قرار داده خواهد شد.

کد خبر 5977813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مسعود IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      0 0
      خوب چهار تا عکس از این اشیا میذاشتید توی این خبر. زورتون میاد؟