۱۱ دی ۱۴۰۲، ۹:۳۷

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین:

لیست توزیع اعتبارات میان مساجد قزوین ضابطه مند نیست

لیست توزیع اعتبارات میان مساجد قزوین ضابطه مند نیست

قزوین- رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین گفت: به نظر می‌رسد لیست توزیع اعتبارات میان مساجد ضابطه مند نیست و ضرورت دارد تا در این حوزه برنامه مدونی طرح ریزی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم اللهیاری صبح دوشنبه در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهید سلیمانی اظهار کرد: این شهید بزرگوار ثمرات زیادی در مسیر انقلاب و مقاومت اسلامی داشته است و باید زندگی ایشان برای نسل جوان تبیین شود.

وی از نصب تندیس این شهید والامقام در شهر قزوین خبر داد و افزود: روز سه شنبه و طی مراسمی از تندیس شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی در ادامه خواستار اجرای برنامه‌های متنوع در مراسم ملی مذهبی با مشارکت مردم شد و گفت: مدیریت شهری برای مناسبت نیمه شعبان و اجتماع بزرگ شهروندان در این روز برنامه‌ریزی درستی داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به کمک عمرانی به مساجد شهر قزوین عنوان کرد: به نظر می‌رسد لیست توزیع اعتبارات میان مساجد ضابطه مند نیست و ضرورت دارد تا در این حوزه برنامه مدونی طرح‌ریزی شود.

وی تاکید کرد: می‌توانیم از شهرداری مناطق نیز کمک بگیریم تا مساجد مناطق بر اساس فهرست نیازهای عمرانی و ارزیابی اعتبار دریافت نمایند.

اشدری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین نیز بر لزوم ضابطه مند شدن مساعدت عمرانی به مساجد تاکید کرد و گفت: لازم است تا مساجد به لحاظ نیازهای عمرانی مورد بررسی قرار گیرند و بر اساس ارائه خدمات و فعالیت‌های صورت گرفته مساعدت عمرانی به آنها پرداخت شود.

تقوی دبیر این کمیسیون خواستار رتبه بندی و شناسنامه دار شدن مساجد شد و گفت: باید بر اساس میزان فعالیت‌های فرهنگی هر مسجد مساعدت‌ها صورت گیرد این گونه به عدالت در توزیع اعتبار نزدیک خواهیم شد.

وی تاکید کرد: لازم است تا مساجد بر اساس آیتم‌هایی نظیر آموزش، اقدامات فرهنگی ورزشی و اجتماعی تراز بندی شوند و بتوانیم بر اساس این شاخص‌ها مساعدت‌ها را پرداخت نمائیم.

کد خبر 5981972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha