۱۷ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۴۵

رئیس میراث فرهنگی خلیل آباد خبرداد؛

واگذاری ۳ اثر تاریخی شهرستان خلیل آباد به بخش خصوصی

واگذاری ۳ اثر تاریخی شهرستان خلیل آباد به بخش خصوصی

خلیل آباد- رییس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خلیل آباد گفت: آثار تاریخی حمام بهشتی در خلیل آباد منزل وکیلی در هفتخانه، حوض چهل پایه در ششطراز و کندر آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

محمد نظام آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سه اثر تاریخی حمام بهشتی در شهر خلیل آباد منزل وکیلی در روستای هفتخانه، حوض چهل پایه در بخش ششطراز و شهر کندر آماده واگذاری به بخش خصوصی جهت طرح‌های گردشگری است که مکاتبات لازم جهت واگذاری آنها به بخش خصوصی برابر با درخواست متقاضیان صورت گرفته و در حال پیگیری است.

رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خلیل آباد بیان کرد: با حمایت و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر کندر طرح مطالعاتی حوض چهل پایه کندر توسط مشاور انجام و سردرب آب انبار کنار این اثر تاریخی که کاملاً از بین رفته بود و مسیر راه پله منتهی به آن بازسازی و احیا شده است.

وی به سایر فرصت‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان از جمله ایجاد بازارچه‌های فروش صنایع دستی و سوغات، سرمایه گذاری در حوزه بهره برداری از آبگرم خلیل آباد با توجه به مسیر جاذبه آن فرصت خوبی برای سرمایه گذاری است اشاره کرد و گفت: میراث فرهنگی آمادگی خود را جهت حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه‌ها دارد.

نظام آبادی به ساخت پایگاه میراث فرهنگی شهرستان خلیل آباد اشاره کرد و افزود: به طور جدی پیگیر تکمیل پایگاه اطلاع رسانی شهرستان جهت ارائه خدمات به گردشگران و مسافرین در ابتدای ورودی شهرستان داخل پارک بنفشه هستیم.

رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خلیل آباد به برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی در سطح روستاها و شهرها اشاره کرد.

وی آموزش بیش از ۵۰۰ نفر از متقاضیان رشته صنایع دستی، ایجاد ۴ اقامتگاه بوم گردی، صدور موافقت اصولی و پروانه بهره برداری برای این واحدهای گردشگری و اقامتی، حضور در نمایشگاه بین المللی رویدادهای گردشگری در تهران را از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته عنوان کرد.

کد خبر 5988298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha