۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۱

استاندار زنجان:

تلاش استان زنجان حرکت بر اساس برنامه‌محوری است

تلاش استان زنجان حرکت بر اساس برنامه‌محوری است

زنجان-استاندار زنجان گفت: استان طی 2 سال گذشته با رویکردی برنامه‌محوری حرکت و تلاش کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر چهارشنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با بیان اینکه برنامه‌محور بودن از اهمیت زیادی برخوردار بوده و استان طی دو سال گذشته با این رویکرد حرکت کرده است، افزود: در کنار این موضوع، ارائه برنامه عملیاتی از سوی مدیران نیز ضرورت دارد.

وی در خصوص اهمیت ارائه برنامه عملیاتی از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد مدیران در استان، همین ارائه برنامه عملیاتی است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان در ادامه با تاکید بر اینکه باید نسبت به افزایش ثروت در کشور تلاش کرده و این ممارست از منابعی غیر از نفت محقق شده و افزایش یابد، ادامه داد: اگر بخواهیم برای افزایش ثروت در کشور با روش‌های گذشته پیش برویم، به نتیجه نخواهیم رسید؛ چرا که نیاز امروز کشور، رسیدن به این مهم از منابعی به جز نفت است.

وی با یادآوری اینکه در گذشته برای تأمین منابع، اتکا به نفت عمده راه ممکن و پیش رو بود، خاطرنشان کرد: بی‌تردید افزایش میزان تولید ناخالص داخلی یکی از دغدغه‌های مهم کشور و به تبع آن استان به شمار می‌رود، از این رو برای تحقق این امر، به جای تداوم روش‌های گذشته باید به سمت افزایش صادرات غیرنفتی حرکت کنیم.

افشارچی با تاکید بر اینکه مسؤولان به هر میزان که عملکرد قابل دفاع و خوبی داشته باشند، به همان میزان حال مردم نیز خوب خواهد بود، تصریح کرد: یکی از این اقدامات برای بهتر شدن حال مردم، رونق تولید است، بنابراین نباید در مسیر تولید، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان با دغدغه بروکراسی اداری مواجه باشند.

وی حرکت بهره‌ورانه و قرار گرفتن در مسیر تأمین منابع از راه‌های جایگزین را نیاز امروز دانست و گفت: ایجاد ارزش‌افزوده با استفاده از منابع معطل مانده (مولدسازی) و نیز اجرای طرح خوشه‌های تولید، جزو همین حرکت‌ها به شمار رفته و می‌توان اقتصاد استان را در مسیر مردم‌محور کردن قرار دهد.

کد خبر 6107450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha