۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۱

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان:

عملیات اجرایی بندر جدید لنگه تا پایان سال جاری آغاز می‌شود

عملیات اجرایی بندر جدید لنگه تا پایان سال جاری آغاز می‌شود

بندرعباس- مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان یکی از اقدامات مهم و راهبردی در غرب این استان در سال جاری را توسعه بندر جدید لنگه دانست و از آغاز عملیات اجرایی آن تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی سالاری روز چهارشنبه در نشست کارگروه توسعه دریا محور بنادر غرب هرمزگان در فرمانداری بندرلنگه اظهار داشت: این نشست با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلان توسعه دریا محور از سوی مقام معظم رهبری به پیشنهاد سازمان بنادر در بزرگترین استان ساحلی تشکیل و متناظر با استان در سطح بنادر غرب استان هرمزگان نیز تشکیل شده است.

وی ادامه داد: پس از صدور ابلاغیه اعضا، نخستین نشست کارگروه توسعه دریا محور به منظور فعال سازی ظرفیت‌های دریا، کرانه و پس‌کرانه‌های بکر سواحل، بنادر و جزایر خلیج فارس در حوزه‌های مختلف تجارت دریایی، شیلات، گردشگری و توسعه منابع انسانی مورد نیاز اقتصاد دریا پایه تشکیل شد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با بیان اینکه توسعه دریا محور که اقتصاد دریا محور بخشی از آن است، افزود: در راستای ابلاغ سیاست‌های کلان توسعه دریا محور و بندهای ۹ گانه آن این نشست به پیشنهاد سازمان بنادر و دریانوردی تشکیل شده که همکاری همه ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه را می‌طلبد.

سالاری با اشاره به توسعه سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی در سواحل، توسعه ترانزیت و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی، توسعه منابع انسانی در حوزه دریا بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بکر در حوزه سواحل، بنادر و جزایر غرب استان بر روی این مباحث در کارگروه‌های توسعه دریا محور بحث و بررسی خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به مطالعاتی که در گذشته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بنادر و جزایر از جمله طرح ICZM و بهره‌مندی سواحل و جزایر استان هرمزگان از تمامی ظرفیت‌ها، برنامه‌هایی نیز به بنادر غرب استان هرمزگان ابلاغ شده که یکی از اقدامات مهم و راهبردی آن در سال جاری آغاز عملیات اجرایی توسعه جدید بندر لنگه در مکانی جدید است که تا پایان سال به انجام خواهد رسید.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌ها و امکانات دریایی و بندری بندر ابوموسی و همچنین احداث و نصب سه فروند اسکله گردشگری در بنادر کنگ، لنگه و مقام انجام شده و در حال بهره برداری است.

کد خبر 6107430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha