۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر خبر داد؛

اجرای «عملیات برداشت اطلاعات مکانی» در ۶۸ درصد از اراضی ملایر

اجرای «عملیات برداشت اطلاعات مکانی» در ۶۸ درصد از اراضی ملایر

همدان-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر گفت: تاکنون عملیات برداشت اطلاعات مکانی در ۷۵ هزار هکتار معادل ۶۸ درصد از اراضی این شهرستان اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف کاکاوند از اجرای پروژه برداشت اطلاعات مکانی و توصیفی اراضی زراعی و باغی (سامکا) شهرستان ملایر خبر داد و اظهار کرد: این طرح در راستای ساماندهی توزیع نهاده‌های کشاورزی اعم از انواع کودهای شیمیایی یارانه‌دار و انواع بذور گواهی شده بین بهره‌برداران در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه تحقق الگوی کشت شمار دیگری از مزایای این طرح است افزود: این پروژه در سطح حدوداً ۱۰۹ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی شهرستان با جدیت در حال اجراست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با بیان اینکه این مهم با همکاری ۲۳ شرکت عضو نظام مهندسی کشاورزی از شهریور ماه سال جاری اجرا شده است خاطرنشان کرد: تاکنون عملیات برداشت اطلاعات مکانی حدود ۷۵ هزار هکتار معادل ۶۸ درصد از اراضی شهرستان توسط شرکت‌های مجری به انجام رسیده است.

وی در ادامه یادآور شد: طرح عملیات برداشت اطلاعات مکانی تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید و توزیع عادلانه نهاده‌ها را پی دارد.

کاکاوند در بخش دیگر از سخنانش به طرح کشاورزی قراردادی محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی به منظور تأمین نهاده‌های مورد نیاز و توسعه بیمه محصولات کشاورزی طرح کشاورزی قراردادی برای محصولاتی چون گندم و جو آبی و دیم، کلزا، گلرنگ و کاملینا ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر مزایای طرح تصریح کرد: کشاورزان شهرستان به منظور بهره‌مند شدن از مزایای طرح از جمله ۲۰ درصد تخفیف بیمه و یارانه ۱۵۰ هزار تومانی حمل در زمان تحویل محصول به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر در پایان اجرای کشاورزی قراردادی را با همکاری سازمان تعاون روستایی، اداره غله و خدمات بازرگانی، شرکت پشتیبانی امور دام و صندوق بیمه محصولات کشاورزی خواند و اضافه کرد: این طرح از ابتدای آذر ماه آغاز شده و تاکنون یک هزار و ۹۲۰ فقره قرارداد با مساحت ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار منعقد شده است.

کد خبر 5990963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha