۲۲ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۴۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی:

طرح انتقال آب از سد کوچری به ساوه دستور کار ویژه است

طرح انتقال آب از سد کوچری به ساوه دستور کار ویژه است

ساوه- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: طرح انتقال آب از سد کوچری به ساوه به عنوان یک طرح ملی دستور کار ویژه است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر اسدی ظهر جمعه در شورای حفاظت از آب ساوه در سد الغدیر اظهار کرد: نگرانی‌هایی در بخش شرب ساوه وجود دارد که در این راستا، شورای حفاظت از منابع آب استان برای جبران این بحران در شرایط اضطراری، اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریالی برای تقویت آب استحصالی از چاه‌های موجود تخصیص داده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی افزود: مقرر شد شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تا پایان بهمن ماه تمامی آب مورد نیاز شهرستان را در شرایط فعلی از چاه‌های زیر زمینی تأمین کند.

اسدی بیان کرد: همچنین مصوب شد از اعتبارات ملی و استانی مورد نیاز ۱۹ حلقه چاه آب جدید برای تأمین آب مورد نیاز در فصل گرم سال صورت گیرد که این طرح به منظور جلوگیری از احتمال جیره بندی آب در این شهرستان نیز انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به موقعیت کشاورزی و صنعتی این شهرستان از شهرهای آب بر است که در این راستا طرح انتقال آب از سد کوچری به ساوه نیز به عنوان یک طرح ملی در دستور کار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: تکمیل لوله گذاری سد کوچری به ساوه به عنوان یک پروژه اضطراری از سوی رئیس جمهور و وزیر نیرو تعریف شده است و تا کنون ۳۰ کیلومتر از ۱۳۰ کیلومتر آن اجرایی شده است.

اسدی افزود: در این راستا برای ۳۰ کیلومتر از طرحی که در محدوده شهر آوه و ساوه قرار دارد از محل اعتبارات تنش آبی اضطراری تأمین اعتبار شده و باید تا فصل گرما لوله گذاری انجام شود.

کد خبر 5992412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • امین IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
      4 0
      اگرچاههای غیرمجازپلمپ بشن خیلی از مشکلات کم آبی کم میشه.همت بلندمیخواد.
    • مهدی IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      1 0
      باسلام اگر بعضی از خانوم ها که واقعا بیهوده این گنج گران بها را برای صرف کوچه شستن را کنار بگذارند خیلی از مشکلات آب ساوه کم میشه