۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۵۲

روایت بانوی تحت حمایت کمیته امداد که توانمندی را در قرآن دارد

روایت بانوی تحت حمایت کمیته امداد که توانمندی را در قرآن دارد

بانوی تحت حمایت کمیته امداد توانست با حفظ ۱۲ جزء قرآن، رتبه نخست کشوری در مسابقات قرانی را کسب کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، زندگی حتماً برای زهره نورایی می‌توانست سخت باشد، او اما قاعده بازی را بلد بود و برای حفظ آرامش خود و دخترانش، به آیات قرآنی پناه برد، تا هم مسیر زندگی‌شان را نشان دهد و هم آرامش روحی به دست بیاورند. زهره حالا ۱۲ جز و هر کدام از دخترانش هم ۷ جز از قرآن را از حفظ هستند.

حالا سرش خیلی شلوغ است؛ او دو دختر دارد، یک دختر جوان ۲۱ ساله و یک دختر نوجوان ۱۶ ساله و هر دوی آن‌ها را باید دست تنها بزرگ کند. این خانواده اما سرمایه ارزشمندی دارند که با آن بر بسیاری از سختی‌ها پیروز شدند.

خودش هم اگرچه تازه در اوایل دهه ۴۰ زندگی‌اش قرار دارد اما صدایش خسته است. با این حال پشت این صدای خسته، دلش قرص و محکم است به جایی که آرامشی وصف نشدنی به او داده. او از زندگی که تعریف می‌کند، ناخودآگاه صدایش رنگ غم می‌گیرد، زمانی که دخترانش کوچک‌تر بودند، زهرا و فاطمه که یکی از آن‌ها در سن نوجوانی و آن دیگری، تازه وارد مدرسه شده بود.

حالا تعریف می‌کند که همان زمان، یکی از تصمیمات سخت زندگی‌اش را گرفت، او فکرهایی در سرش داشت و تصمیم گرفت، پناه ببرد به جایی که می‌دانست ناامیدش نمی‌کند. قرآن را باز کرد و تصمیم گرفت که حفظ قرآن را شرع کند. او درباره این تصمیمش می‌گوید: می‌دانستم که زندگی سختی در پیش دارم، اما باید یک منبع پرانرژی که دلم را آرام می‌کرد، پیدا می‌کردم.

وی می‌گوید که پناه بردن به آیات الهی، کار خودش را هم کرد و اتفاقات خوشایندی برای او و دخترانش افتاد؛ مهم‌ترین این اتفاقات اما آرامش و آسایشی بود که بعد از حفظ قرآن به سراغش آمد.

حالا ۶ سالی از آن روزها می‌گذرد و زهره خود ۱۲ جز از قرآن را حفظ است. فاطمه و زهرا، دخترانش هم هر کدام ۷ جز از قرآن را از حفظ اند. او می‌گوید که بسیاری از روزها، خیلی خسته از محل کارش به خانه می‌آید، آن قدر که حتی دوست ندارد، کاری انجام دهد، اما بعد از انجام کارهای روزانه و رسیدگی به دخترانش، به سراغ حفظ قرآن می‌رود، با وجود خستگی بیش از اندازه، او همیشه توان برای حفظ آیات قرآنی دارد.

کد خبر 5993485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha