۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۰۲

«خفه‌خون» منتشر شد

«خفه‌خون» منتشر شد

رشت- مجموعه داستان «خفه‌خون» منتشر و راهی بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، خفه‌خون عنوان مجموعه داستانی است که اخیراً به قلم «مریم سمیع‌زادگان» به چاپ رسیده است. این کتاب دربرگیرنده ۱۵ داستان کوتاه است.

کاش عزرائیل تقویمش را گم می‌کرد، ترنشک‌ها، اتوبوسی که رفت، گواهی فوت، دختر آقامراد، نازخاتون، آگهی ترحیم، خیاط خانه، نهنگ و چوب هاکی، سردابه، معجزه، زیر درخت چنار، خفه‌خون، وقتی نیست و غراب، عنوان‌هایی هستند که این بانوی نویسنده برای داستان‌های مجموعه «خفه‌خون» برگزیده است.

سمیع‌زادگان در داستان‌های این مجموعه با دوری از پیچیدگی‌های فرمی به روایت داستان آدم‌هایی نشسته است که برای ما آشنا هستند و چون ما در فراز و نشیب زندگی با بیم و امید زندگی دست به گریبان هستند.

وی در داستان‌های این کتاب به زندگی زنان توجه داشته و روایتگر رنج‌ها و تلخ کامی‌هاشان بوده است.

رنج‌هایی که آدمی به واسطه زندگی چه بسا با آن مواجه می‌شود اما از سوی دیگر از یاد نباید برد که موهبتِ زیستن در این جهان و تلاش برای بهتر ساختن امور هم مسیری است که نباید از آن غافل شد. نثر پاکیزه و روان نویسنده، فضاسازی و دیالوگ نویسی مناسب از جمله نقاط قوت این اثر محسوب می‌شوند.

«دو کوچه بالاتر»، «من رعنا هستم»، «حاجی نرگس»، «آقادار» و «سال کلاغ» اسامی دیگر آثار سمیع‌زادگان است که پیش از این به چاپ رسیده‌اند. و اما اینک چاپ اول مجموعه داستان «خفه‌خون» در ۲۲۴ صفحه و با بهای ۲۰۰ هزار تومان منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

کد خبر 5997452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha