۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۷

واکنش تند AFC به اتفاقات دیدار اردن و عراق

واکنش تند AFC به اتفاقات دیدار اردن و عراق

کنفدراسیون فوتبال آسیا به اتفاقات دیدار تیم های فوتبال عراق و اردن در جام ملت های آسیا واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا تیم ملی فوتبال عراق با شکست ۳ بر ۲ برابر اردن از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. پس از آنکه «ایمن حسین» گل دوم عراق را در دقیقه ۷۶ به ثمر رساند و این تیم را ۲ بر یک پیش انداخت علیرضا فغانی داور این دیدار به دلیل شادی گل این بازیکن، او را با کارت زرد دوم جریمه و از زمین اخراج کرد. پس از این اخراج، تیم ملی فوتبال اردن با دو گل پیاپی در دقایق پایانی بازی موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شود و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد.

این اتفاقات موجب شد کاربران شبکه‌های اجتماعی در عراق و بسیاری از خبرنگاران ورزشی این کشور به علیرضا فغانی حمله کنند و او را مورد توهین و اتهام قرار دهند. ضمن اینکه در کنفرانس خبری پس از این دیدار هم بین «خسوس کاساس» سرمربی تیم عراق و خبرنگاران عراقی چالش و جنجال به وجود آمد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از این اتفاق از رفتار خبرنگاران حاضر در این نشست انتقاد و اعلام کرد افرادی که نظم مسابقات را به هم بریزند از حضور در ادامه مسابقات منع خواهد کرد. AFC نوشت: هر کس بخواهد استانداردها و موازین اخلاقی را زیر پا بگذارد با عواقب کارش مواجه خواهد شد.

AFC همچنین بر حمایت از مسؤولین برگزاری مسابقات تاکید کرد و گفت: هرکس بخواهد با رفتار مخرب خود امنیت مسؤولان برگزاری مسابقات را به خطر بیندازد و شهرت بازی‌های ما را خدشه دار کند با واکنش ما مواجه خواهد شد.

AFC در مورد پرونده‌های مربوط به عملکرد داوری اظهار نظر نمی‌کند و ما به شدت هر گونه تهدید، آزار و اذیت یا انتشار اطلاعات شخصی داوران، بازیکنان، مقامات و همه طرف‌های درگیر را محکوم می‌کنیم. چنین اقداماتی برخلاف روح بازی جوانمردانه و احترامی است که ما در جامعه خانواده فوتبال آسیا ترویج می‌کنیم.

کد خبر 6009189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • زاهدی IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      17 1
      یکی نیست به این عزیز برادر عراقی بگه این چه حرکتی بود زدی که حال ملت خودت رو گرفتی؟ این چه مدل شادی بود؟ اگرداور هم اشتباه کنه تیم نظارت تحقیق میکنه ولی حق با فغانی هست باید کارت میداد. کسی که یک کارت داره باید مراقب باشه
    • محسن IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      3 0
      کارجناب فغانی کاملآدرسته،دمت گرم مرد
    • بی‌نام RO ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
      1 0
      اگر فرض رو بر این بگیریم که حکم فغانی تند بود ولی خیلی اتفاق جالبی چون سال ۲۰۱۵ که داور بی‌شرف استرالیایی به ناحق ایران رو ۸۵ دقیقه جلو عراق ۱۰ نفره کرد و آنها در پنالتیهای آخر ما رو بردند با وقاحت از این مساله گذشتند و میگفتند عراق به حق به پیروزی رسید اینم تاوان نامردی