۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۲۷

آفریقای جنوبی: همه کشورها باید کمک به اسرائیل را متوقف کنند

آفریقای جنوبی: همه کشورها باید کمک به اسرائیل را متوقف کنند

وزیر خارجه آفریقای جنوبی اعلام کرد که با توجه به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، کمک‌های مالی و نظامی به این رژیم باید متوقف شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، وزیر خارجه آفریقای جنوبی همه کشورها را موظف به توقف کمک به رژیم صهیونیستی دانست.

«نالدی پاندور» وزیر خارجه آفریقای جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که پس از اینکه دادگاه بین المللی کیفری مشخص کرد که این اقدامات (رژیم صهیونیستی در غزه) می‌تواند نسل‌کشی باشد، همه کشورها موظفند از تأمین مالی و تسهیل اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه جلوگیری کنند.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در ادامه گفت که هفته گذشته با دادستان دیوان بین‌المللی کیفری ملاقات کرده تا درباره ارجاع درخواست آفریقای جنوبی درباره وضعیت در فلسطین، که در ماه نوامبر ارائه شد، گفتگو کند.

پاندور در جمع خبرنگاران افزود: من از او پرسیدم که چرا توانست حکم بازداشت «پوتین» را صادر کند و نمی‌تواند در مورد نخست وزیر اسرائیل این کار را انجام دهد. او به این سوال پاسخی نداد.

بنا به گفته وزیر خارجه آفریقای جنوبی، تحقیقات در زمینه پرونده نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه هنوز در جریان است.

قضات دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه گذشته طبق درخواست آفریقای جنوبی احکامی موقت را علیه رژیم صهیونیستی صادر کردند. این دادگاه از رژیم صهیونیستی خواست تمامی اقدامات لازم را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه انجام دهد. این دادگاه به رژیم صهیونیستی دستور داد ظرف یک ماه تمامی اقداماتی که برای جلوگیری از نسل‌کشی انجام داده را به دیوان لاهه گزارش دهد. قاضی این دادگاه گفت حکم مذکور تعهدات بین‌المللی برای رژیم صهیونیستی ایجاد می‌کند.

در همین راستا دادگاه به رژیم صهیونیستی دستور داد تا «اقدامات فوری» را برای فراهم کردن خدمات مورد نیاز فوری و کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه انجام دهد با این حال دستوری مبنی بر برقراری آتش‌بس در این جنگ را مطرح نکرد.

کد خبر 6010750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha