۲۲ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۳۰

پیام تبریک لوکاشنکو به رئیسی در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

پیام تبریک لوکاشنکو به رئیسی در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

رییس جمهور بلاروس با تبریک به همتای ایرانی خود به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت که مینسک همکاری راهبردی با تهران را هدف‌گذاری کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی بلاروس(بِلتا)، الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهور بلاروس ضمن تبریک به سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران در چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت که مردم ایران در سال‌های گذشته بر حق پیشرفت در مسیری که به طور مستقل آن را برگزیده‌اند، پافشاری کرده‌اند.

در پیام تبریک لوکاشنکو آمده است: بلاروس و ایران با تبعیت از اصول احترام و درک متقابل، به طور سیستماتیک همکاری سودمند متقابل‌شان را توسعه داده و در مجامع چندجانبه به طور هماهنگ فعالیت و همکاری می‌کنند.

وی تاکید کرد: از عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای و بریکس حمایت می‌کنیم. انتظار دارم تماس‌های مینسک و تهران در این بسترهای بین‌المللی به تلاش‌های ما در راستای مشارکت راهبردی کمک کند.

رییس جمهور بلاروس همچنین با قدردانی از میزبانی و استقبال ایران از هیات بلاروسی در مارس ۲۰۲۳، خطاب به رئیسی اضافه کرد: باور دارم که تمام توافقات حاصل‌شده در آن سفر به طور موثر اجرایی خواهد شد. از این فرصت استفاده می‌کنم تا بار دیگر از شما برای سفر به بلاروس جهت بحث و تبادل‌نظر درباره حوزه‌های جدید و نویدبخش همکاری دعوت به عمل آورم.

وی در پایان برای رییس جمهور ایران صحت و شادی و برای ملت ایران صلح، سعادت و موفقیت در مسیر ساختن کشوری قدرتمند آرزو کرد.

کد خبر 6021573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
      0 0
      معلوم نیست بعد جنگ لوکاشنکو زنده باشد