۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۲۳:۵۱

سرپرست سازمان هواشناسی استان کرمانشاه خبر داد؛

هشدار سطح نارنجی برای کرمانشاه/ آبگرفتگی معابر پیش بینی می‌شود

هشدار سطح نارنجی برای کرمانشاه/ آبگرفتگی معابر پیش بینی می‌شود

کرمانشاه- سرپرست سازمان هواشناسی استان کرمانشاه از صدور هشدار سطح نارنجی در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: آبگرفتگی معابر، رواناب و سیلاب‌ بر اثر فعالیت این سامانه پیش بینی می شود.

علی محمد زورآوند در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سامانه‌ای بارشی که از انرژی و رطوبت چشمگیری برخوردار است؛ از اواسط وقت فردا (چهارشنبه) تا یکشنبه هفته آینده جو استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بارش که در روزهای پنجشنبه و جمعه، از شدت بیشتری برخودار خواهد بود؛ علاوه بر آبگرفتگی معابر، رواناب و سیلاب‌های محلی، ممکن است سبب طغیان برخی رودخانه‌ها در سطح استان شود. با سرد شدن تدریجی لایه‌های زیرین جو، بارش علاوه بر ارتفاعات و گردنه‌ها، احتمالاً در مناطق سردسیر نیز به شکل برف مشاهده خواهد شد.

وی افزود: نوع مخاطره پیش رو بارش باران، وزش باد، رعدوبرق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ و در نواحی سردسیر بارش برف خواهد بود.

سرپرست سازمان هواشناسی کرمانشاه تصریح کرد: بارش‌ها از بامداد پنج شنبه ۲۶ بهمن آغاز خواهد شد و تا ظهر شنبه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: منطقه اثر این سامانه که آبگرفتگی معابر، رواناب و سیلاب‌های محلی، احتمالاً طغیان برخی رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش میدان دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به دنبال خواهد داشت کل استان کرمانشاه خواهد بود.

زورآوند پاکسازی کانال‌ها و آبراهه‌ها، پرهیز از کوهنوردی و قرار گرفتن در مناطق مرتفع، محافظت تجهیزات برقی در برابر رعدوبرق، آمادگی دستگاه‌های اجرایی، احتیاط در رانندگی، اجتناب از ترددهای غیرضروری را به شهروندان توصیه کرد.

کد خبر 6023849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha