یک گام تا تصویب «قانون الجزیره»؛ کنست پای خبرنگاران را می‌بُرد!

یک گام تا تصویب «قانون الجزیره»؛ کنست پای خبرنگاران را می‌بُرد!

کابینه رژیم صهیونیستی پس از متهم کردن یکی از خبرنگاران الجزیره به همکاری با حماس، یک قدم دیگر به تصویب قانونی برای ممنوعیت فعالیت رسانه‌های خارجی که آنها را «مخرب» تشخیص می‌دهد، نزدیک‌تر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، پارلمان رژیم صهونیستی (کِنست) با هدف تصویب لایحه ممنوعیت موقت فعالیت رسانه‌های خارجی که وزارت جنگ تل‌آویو آنها را برای امنیت داخلی مخرب می‌داند، رای‌گیری کرد و کنست به ۲۵ رای موافق مقابل ۴ رای مخالف آن، یک گام دیگر به تصویب آن نزدیک‌تر شد.

این رای‌گیری اندکی پس از آن صورت گرفت که آویخای آدرائی، سخنگوی ارتش اسراییل در شبکه ایکس، «محمد وشاح» خبرنگار الجزیره را به «تروریسم» متهم کرد. آدرائی در ایکس مدعی شد «او صبح‌ها خبرنگار شبکه الجزیره است و عصرها تروریستی همکار با حماس!»

همزمان با اعلام جنگ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه حماس و آغاز بمباران وحشیانه نوار غزه به تلافی عملیات غافلگیرکننده طوفان‌الاقصی درهفتم اکتبر(۱۵ مهر)، شلومو کارهی، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی پارسال پیش‌نویس لایحه مذکور که «قانون الجزیره» نام دارد را تدوین کرد. کارهی مدعی شد که گزارش‌ها و پوشش شبکه الجزیره «احساسات را علیه اسراییل تحریک، به حماس کمک و به خشونت علیه تل‌آویو ترغیب می‌کند.»

گفته می‌شود آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از دولت قطر خواسته است تا شبکه الجزیره که مقر آن در این کشور قرار دارد را مجبور کند تا در پوشش جنگ غزه به نوعی «مراعات کرده و از شدت آن بکاهد»!

فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران به رای‌گیری «کِنسِت» درباره قانون الجزیره واکنش نشان داد و اسراییل را به «استفاده از امنیت داخلی به عنوان بهانه‌ای برای محدود کردن فعالیت مهم رسانه‌هایی که روایت آنها از جنگ را قبول ندارد» و همچنین تلاش برای سانسور پوشش آنچه در غزه می‌گذرد، متهم کرد.

در حملات هوایی دیروز اسراییل به جنوب غزه دو خبرنگار الجزیره به شدت مجروج شدند. براساس اعلام این شبکه، اسماعیل ابوعمر، مجبور به قطع پایش شد احمد مطر، فیلمبردار نیز از ناحیه صورت به شدت آسیب دید. در حملات وحشیانه رژیم صهونیستی به نوار غزه تاکنون ۲۸ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

کد خبر 6024271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha