۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰

صدراعظم آلمان:

اروپا بدون کمک آمریکا باید توانایی دفاع از خود را داشته باشد

 اروپا بدون کمک آمریکا باید توانایی دفاع از خود را داشته باشد

صدراعظم آلمان در کنفرانش امنیتی مونیخ تأکید کرد که کشورهای اروپایی باید بدون کمک آمریکا توانایی خود را برای دفاع افزایش دهند.

به گزارش خبرگزای مهر به نقل از رویترز، اولاف شولز، صدراعظم آلمان امروز شنبه در کنفرانس امنیتی در مونیخ تأکید کرد که اروپا باید توانایی خود را برای دفاع از خود برای بازدارندگی متجاوزان احتمالی بدون توجه به اینکه چه کسی در انتخابات آتی آمریکا پیروز می شود یا جنگ در اوکراین چگونه به پایان می رسد، تقویت کند.

شولتز در دومین روز کنفرانس امنیتی مونیخ که «داووس دفاع» نامیده می‌شود گفت: «ما اروپایی‌ها باید در حال و آینده مراقب امنیت خود باشیم».

صدراعظم آلمان در ادامه افزود آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا، هزینه های دفاعی خود را به ۲ درصد از تولید افزایش داده و به هدف ائتلاف دفاعی غربی (ناتو) ادامه خواهد داد.

وی همچنین گفت آلمان همچنین با متحدانش فرانسه و انگلیس درباره توسعه تسلیحات دوربرد و نقطه‌زن بحث می کند تا اطمینان حاصل شود که راهبرد بازدارندگی خود همچنان به روز خواهد بود.

دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا اخیراً اعلام کرد که روسیه می‌تواند هر بلایی که می‌خواهد بر سر هر کدام از اعضای ناتو که سهم خود را به این ائتلاف نظامی پرداخت نکنند، بیاورد؛ اظهاراتی که واکنش ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو را به همراه داشت.

استولتنبرگ گفت: هر اظهارنظری درباره اینکه متحدان ناتو از یکدیگر دفاع نخواهند کرد، امنیت همه ما از جمله آمریکا را تضعیف کرده و جان سربازان آمریکایی و اروپایی را به خطر می‌اندازد.

وی اضافه کرد: انتظار داریم که صرف نظر از اینکه چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برنده می‌شود، واشنگتن همچنان متحدی مقتدر و متحد به ناتو باقی بماند.

ترامپ در جریان گردهمایی حامیانش در کارولینای جنوبی با یادآوری پرسش و پاسخ با رئیس جمهوری یک کشور «بزرگ» در جریان نشستی با سران ناتو، اظهار داشت: او گفت که «اگر سهم‌مان را پرداخت نکنیم و روسیه به ما حمله کند، شما از ما حمایت می‌کنید؟»

وی افزود: در پاسخ گفتم «شما سهم‌تان را پرداخت نکردید؟ یعنی تخلف کرده‌اید؟» و جواب داد «بله، فرض بگیرید چنین اتفاقی افتاده است». پاسخ من این بود «نه، از شما حمایت نخواهم کرد. در واقع، (روسیه) را ترغیب می‌کنم که هر بلایی که می‌خواهد سرتان بیاورد. باید سهم‌تان را بپردازید.»

کد خبر 6026583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha