۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵

پنتاگون:

جنگ اوکراین بیش از ۲۱۱میلیارد دلار هزینه روی دست روسیه گذاشته است

جنگ اوکراین بیش از ۲۱۱میلیارد دلار هزینه روی دست روسیه گذاشته است

پنتاگون مدعی است که پس از گذشت حدود ۲ سال از جنگ تمام‌عیار روسیه علیه اوکراین، مسکو بیش از ۲۱۱ میلیارد دلار هزینه کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، براساس داده‌های وزارت دفاع آمریکا، روسیه از آغاز عملیات نظامی در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ که حدود دو سال از آن می‌گذرد، بالغ بر ۲۱۱ میلیارد دلار هزینه کرده است.

به ادعای پنتاگون، روسیه همچنین ۱۰ میلیارد دلار به‌دلیل لغو یا توقف موقت قراردادهای فروش سلاح از دست داده است. وزارت دفاع آمریکا در ادامه مدعی شد که دست کم ۲۰ ناو متوسط تا بزرگ روس در دریای سیاه غرق شده‌اند و ۳۱۵ هزار سرباز این کشور نیز کشته یا زخمی شده‌اند.

این ارقام که یک مقام ارشد پنتاگون به شرط حفظ هویت آن را افشا کرده، تا حدی با هدف برجسته کردن نقش آمریکا در کمک به اوکراین و متعاقباً تحمیل خسارت به روسیه منتشر شده است.

آمار وزارت دفاع آمریکا در حالی است که کی‌یف دیروز یکی از مواضع راهبردی خود در شهر «آودیوکا» در دونباس را از دست داد و مجبور به عقب‌نشینی شد.

پیش از این، یعنی در ابتدای شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین، مناطق زاپروژیا و خرسون و دو جمهوری لوهانسک و دونتسک را پس از برگزاری همه‌پرسی، به طور رسمی به مسکو الحاق شد. کی‌یف و متحدانش این همه‌پرسی را جعلی خوانده و الحاق مناطق مذکور را به روسیه به رسمیت نشناحته‌اند.

کد خبر 6026719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha