۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۱۲

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اعلام کرد؛

حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوارهای یارانه‌بگیر با طرح فجرانه

حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوارهای یارانه‌بگیر با طرح فجرانه

مشهد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: طرح فجرانه ویژه یارانه بگیران تا اردیبهشت سال آینده ادامه دارد و بیش از یک میلیون خانوار مشمول این طرح هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدامین بابایی، عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری در محل فرمانداری که با حضور مسؤولان دستگاه‌های مختلف برگزار شد، با اعلام این خبر که مرحله جدید و بزرگ طرح کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» از ۱۷ بهمن ماه در خراسان رضوی آغاز شده است، اظهار کرد: این طرح با هدف حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوارهای یارانه‌بگیر دهک‌های اول تا هفتم درآمدی اجرا می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان این که یک میلیون و ۷۲۳ هزار و ۲۸۹ خانوار در خراسان رضوی مشمول طرح فجرانه می‌شوند، گفت: در این طرح ۱۱ قلم کالای اساسی با قیمت‌های سال گذشته به خانوارهای مشمول ارائه می‌شود.

وی افزود: با اعتباری بالغ بر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال طرح فجرانه به صورت مجزا از یارانه نقدی فعلی به خانوارها تعلق می‌گیرد. این اعتبار به حساب سرپرست خانوار منظور می‌شود و خانوار می‌تواند در زمان خرید و متناسب با نیاز خود از آن استفاده کند.

بابایی با اشاره به این که طرح فجرانه تا ۱۷ اردیبهشت ماه سال آتی اعتبار دارد، گفت: حمایت از قدرت خرید خانوارهای یارانه‌بگیر، تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های ضروری برای خانوار کمک به تنظیم بازار کالاهای اساسی از اهداف اجرایی کردن طرح فجرانه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در بخش دیگر سخنان خود اشاره کرد: ۲۷ هزار کودک که دچار مشکل امنیت غذایی بودند به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی معرفی شدند و به ازای هر نفر از دهک یک تا سه، مبلغ یک میلیون تومان تعلق گرفت. همچنین به دهک‌های ۴ و ۵ و ۶ و ۷ مبالغی در حدود ۶۰۰ هزار تومان تعلق می‌گیرد.

کد خبر 6032101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha