۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۷

معاون قضایی رییس کل دادگستری خراسان رضوی:

اخلاق و عدالت‌محوری در انتخابات بسیار حایز اهمیت است

اخلاق و عدالت‌محوری در انتخابات بسیار حایز اهمیت است

مشهد- معاون قضایی رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: اخلاق انتخاباتی و عدالت‌محوری در انتخابات اساس بسیار حایز اهمیتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر مرتضوی صبح چهارشنبه با حضور در «استودیو انتخابات» استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: اخلاق انتخاباتی و عدالت‌محوری در انتخابات اساس بسیار حائز اهمیتی است.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اینکه تبلیغات رسمی کاندیداها از سوم اسفند ماه آغاز می‌شود، گفت: گاهی اوقات اخلاق انتخاباتی رعایت نمی‌شود. کسانی‌که خودشان قوانین را وضع می‌کنند بیش از همه باید به اصول و مقررات پایبند باشند.

وی افزود: قانونگذار در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تعریف کرده که در فضای حقیقی و مجازی در چه حیطه‌ای مجاز به تبلیغات محیطی و میدانی خواهند بود.

مرتضوی بیان کرد: جلسات متعددی با سازمان‌های مرتبط، هیأت اجرایی بازرسی و نامزدها برگزار کردیم که تبلیغات زودهنگام نداشته باشند، اما بعضاً گزارشاتی واصل شد، برخی از نامزدها، هواداران و برخی از افراد در هیأت اجرایی این اصول قانونی را رعایت نمی‌کنند.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در انتخابات ۱۱ اسفند رویکرد ما پیشگیری از جرایم انتخاباتی است و اگر کسی توجه نکرد تذکرات به‌موقع می‌دهیم و اگر ملزم نشد پرونده قضائی تشکیل می‌دهیم.

وی اظهار کرد: طبق قانون شفافیت و نظارت مالی به تمام فعالیت انتخاباتی نامزدها، امسال نسبت به انتخابات گذشته شاهد کمترین تخلف در حوزه‌های مختلف هستیم.

مرتضوی افزود: همه سازمان‌ها پای کار آمدند، سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت چهار اصل مهم در انتخابات است که در قانون جدید مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در سطح کشور ۲۰۰ شبکه تلویزیونی راه‌اندازی شده است تا نامزدها با رعایت عدالت انتخاباتی ضبط برنامه داشته باشند که این برنامه‌ها شامل سوابق، زندگینامه، تالیفات و همه مواردی است که به حوزه انتخابات کمک کند.

وی بیان کرد: در حوزه استفاده از اموال و امکانات دولتی و عمومی رعایت اصل عدالت‌محوری مدنظر بوده حتی اگر افراد توان مالی کافی نداشته باشند می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.

کد خبر 6033681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha