۲ اسفند ۱۴۰۲، ۲۲:۰۰

‍ مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه خبر داد؛

گازدار شدن ۴۲ روستای شهرستان پاوه/ کوه‌ها مانع گازرسانی نشدند

گازدار شدن ۴۲ روستای شهرستان پاوه/ کوه‌ها مانع گازرسانی نشدند

کرمانشاه- مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از گازدار شدن ۴۲ روستای شهرستان پاوه خبر داد و گفت: کوه‌ها مانع گازرسانی به روستاهای صعب العبور نشدند.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر حسینی بعد از ظهر چهارشنبه در آئین بهره برداری از گازرسانی به ۷ روستای شهرستان پاوه اظهار کرد:: به لطف و محبت خداوند ما سومین مخازن نفتی و گازی در دنیا را داریم و رتبه چهارم دنیا از لحاظ تولید و بهره برداری از این موهبت الهی داریم که این نعمت را برای آسایش ملت استفاده کنیم.

وی گفت: گازرسانی به ۵ شهرستان اهل سنت انجام شده است که ۴۸۹ روستا از ساکنین این پنج شهرستان از نعمت گاز برخوردارند.

مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه تصریح کرد: در دولت سیزدهم در ۲ شهر ریجاب و ازگله و ۵۰۲ روستا گازرسانی انجام شده است که برای ۳۰۰ روستا از این تعداد روستاها توانستیم خدمتگزار ساکنین اهل سنت باشیم.

وی ادامه داد: طی ۲ سال گذشته بیش از دو هزار میلیارد تومان نیز برای گازرسانی جذب شده است.

حسینی با اشاره به گازرسانی به شهرستان پاوه گفت: پنج شهر شهرستان پاوه هم اکنون گازدار شده‌اند که از ۴۵ روستای شهرستان نیز ۴۲ روستا از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبات و مقررات مربوطه، روستاهایی که قابلیت گازرسانی دارند سه روستای بله ای، درمور و دگاسیاب در شهرستان پاوه با جمعیت زیر ۲۰ خانوار تحت پوشش گازرسانی قرار نمی‌گرفتند که با پیگیری‌های زیاد مجوز گازرسانی به این روستاها از وزیر نیز اخذ شده است.

وی افزود: ۲ روستای شرکان و هیروی پاوه برای گازرسانی باقی مانده است، که عملیات اجرایی این روستاهای باقی مانده تا پایان سال انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس استاندارها حفاری و نصب خطوط گازرسانی در امتداد تونل، ممنوع است، گفت: مسیر نودشه به هجیج به لحاظ صعب العبور بودن امکان پذیر نبود، اما تصمیم گرفتیم با همکاران پر تلاش علی رغم اینکه سرانه آن بیشتر از سرانه استان است، گاز رسانی انجام شود.

وی در پایان گفت: کوه‌های سخت و سنگی مانع از اراده ما نشد و هم اکنون شاهد روشن شدن گاز در این روستا هستیم.

کد خبر 6034367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha