۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۵۰

اتریش: حضور روسیه در مذاکرات اوکراین الزامی است

اتریش: حضور روسیه در مذاکرات اوکراین الزامی است

صدر اعظم اتریش می‌گوید که حضور روسیه در گفت‌وگوهای مرتبط با حل و فصل جنگ اوکراین الزامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، کارل نیهامر، صدراعظم اتریش با تاکید بر لزوم حضور مسکو در گفت‌وگوها برای حل و فصل جنگ اوکراین، نسبت به مذاکره مستقیم با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه ابراز تمایل کرد.

نیهامر که در اجلاس ویژه اوکراین در پاریس سخنرانی می‌کرد، ضمن تاکید بر ابراز «همبستگی کامل با کی‌یف» گفت که حل و فصل این بحران، تلاش بیشتری می‌طلبد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جامعه جهانی باید برای پوتین این پیام را مخابره کند که جنگ علیه اوکراین، فدراسیون روسیه و شخص او(پوتین) را به بن‌بست می‌رساند، گفت که از راه حل دیپلماتیک برای حل بحران نیز حمایت می‌کند.

نیهامر گفت: پوتین هم باید سر میز مذاکرات حضور داشته باشد زیرا در غیر این صورت، به صلح نمی‌رسیم. اگر به شخصه مذاکره‌ام با پوتین مثمرثمر باشد، مشکلی با این کار ندارم.

صدراعظم اتریش آخرین رهبر غربی بود که به طور حضوری در مسکو با پوتین گفت‌وگو کرد. این مذاکره آوریل ۲۰۲۲ یعنی چند هفته پس از آغاز جنگ اوکراین صورت گرفت. نیهامر در آن برهه گفت که «این سفر، یک ملاقات دوستانه نیست» و اضافه کرده بود که به پوتین درباره تشدید تحریم‌های غرب هشدار داده است.

با این حال، نیهامر در سخنرانی اخیر خود از کشورهای عضو گروه «بریکس» که به‌تازگی به طور بی‌سابقه‌ای گسترش پیدا کرده است، خواست تا در حل بحران اوکراین و اعمال فشار بر روسیه، «نقش فعال‌تری» ایفا کنند. هیچکدام از کشورهای عضو این گروه که حدود ۳۰ درصد تولید ناخالص جهان را تشکیل می‌دهند، از تحریم‌های غرب علیه مسکو حمایت نکرده‌اند.

کد خبر 6038861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha