۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸

در گفت وگو با مهر مطرح شد؛

انتخابات در سرنوشت‌ ما تاثیرگذار است

انتخابات در سرنوشت‌ ما تاثیرگذار است

همدان-عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا گفت: واقعاً مهم است که چه کسی را انتخاب کنیم و انتخاب ما در سرنوشت‌مان موثر است.

امیرحسین رهبر در گفت وگو با خبرنگار مهر، در جواب سوال اینکه آیا واقعاً مهم است که چه کسی را انتخاب کنیم؟ گفت: است اینکه چه کسی رئیس جمهور باشد و چه کسی نماینده مجلس باشد و اینکه از نماینده مجلس چه چیزی بخواهیم مؤثر است و اینکه ما موقعی که نماینده مجلس صحبت می‌کند آن را بابت آوردن پتروشیمی تشویق می‌کنیم یا بابت مثلاً فراگیر کردن سیستم‌های نوین آبیاری تشویق می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه این روی رفتار آن نماینده مجلس مؤثر و بسیار مهم است که ما از نماینده مجلس چه بخواهیم و آن نماینده مجلس را بر مبنای چه الزامی انتخاب کنیم افزود: زمانی ما می‌توانیم یک دولت بالغ و یک مجلس بالغ را تجربه کنیم که ذهن مردم ما ذهن شکوفایی باشد و بر مبنای ملاحظات صحیحی تصمیم گیری کنند.

رهبر گفت: اگر شخصی در گوشه و کناری رأیش را به لقمه نانی بفروشد یا بر اثر نشستن بر سر سفره یکی از کاندیدای نمایندگی مجلس در حقیقت رأی خودش را به او تغییر دهد باید بپذیرد که در سال‌های بعد با تورم کمر شکن، باید پاسخ این انتخاب اشتباهش را بدهد و هر کسی که بیاید از سیستم‌های صحیح حکمرانی صحبت بکند به او توجه نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه هر کسی که وعده‌های نقد پوپولیستی بدهد آن را مورد توجه قرار می‌دهیم و طبیعتاً با آن وعده‌ها در حقیقت سرنوشت ما و اقتصاد ما همچنین خواهد شد و در این موضوع تردیدی نیست اظهار کرد: مانند این می‌ماند که یک نفر مثلاً دچار یک بیماری پیچیده‌ای، یک سرطانی دارد و یک کسی می‌آید و می‌گوید، آقا شما باید تحت جراحی قرار بگیری تا سرطانت خوب شود یکی دیگر می‌گوید نه داروی گیاهی بخور، آن کسی که در آن لحظه حساس به عرضه کننده داروی گیاهی اعتماد می‌کند باید عواقب تصمیم غلطش را هم در سال‌های آینده تحمل کند.

وی با بیان اینکه ما نیاز به افراد شجاعی داریم که مصلحت مردم را در نظر بگیرند و مردم را قانع کنند و مصلحت را اجرا بکنند افزود: افرادی که درگیر تعارفات اند، افرادی که دید عمیق به مسائل اجتماعی و اقتصادی ندارند و دید سطحی دارند، همه چیز را در چرخه‌های هفتگی و ماهیانه می‌بینند، چرخه‌های بلند مدت سالیانه و چندین ساله را نمی‌توانند فهم کنند این افراد استحقاق ورود به مجلس شورای اسلامی را ندارند و اگر ما به اشتباه بیاییم چنین افرادی را روانه مجلس کنیم باید تبعاتش را در آینده تحمل بکنیم.

کد خبر 6040108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha