لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی» / صدوپنجاه‌ودومین روز؛

هشدار حزب‌الله به ساکنان شمال اراضی اشغالی/ افزایش شمار شهدای غزه

هشدار حزب‌الله به ساکنان شمال اراضی اشغالی/ افزایش شمار شهدای غزه

تداوم حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و هدف قرار گرفتن فلسطینی‌های منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه در این باریکه از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: بامداد امروز بخش‌های مختلف نوار غزه شاهد تشدید حمله‌های هوایی و به ویژه حمله‌های توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

هشدار حزب الله به ساکنان کریات شمونا برای تخلیه منازل خود

منابع عبری امروز چهارشنبه از هشدار حزب الله لبنان به ساکنان شهرک کریات شمونا در نقاط مرزی اراضی اشغالی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند حزب الله با ارسال پیام‌های هشدار برای ساکنان شهرک کریات شمونا در شمال فلسطین اشغالی، گفته است: از این شهر فرار کنید، آن را محو خواهیم کرد!

این در حالی است که در ساعات اخیر حزب الله لبنان دستکم با پرتاب ۷۰ فروند موشک، شهرک کریات شمونا را هدف حمله قرار داده بود.

حزب الله لبنان از ابتدای عملیات خود علیه رژیم صهیونیستی در روز هشتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون بیش از یک هزار عملیات علیه اشغالگران انجام داده و موجب تخلیه بسیاری از شهرک های صهیونیستی در نقاط مرزی با لبنان شده است.

محرومیت ۸۰ درصد مردم غزه از دسترسی به آب آشامیدنی سالم

سازمان ملل اعلام کرد که ۸۰ درصد خانواده‌های ساکن نوار غزه از دسترسی به آب آشامیدنی سالم محروم هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که ۸۰ درصد خانواده‌های ساکن نوار غزه به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند.

«استفان دوجاریک» سخنگوی «آنتونیو گوترش» با بیان اینکه کمک‌های غذایی ارسالی به غزه در مقایسه با نیازهای ساکنان این باریکه بسیار ناچیز است، ایجاد نقاط ورود امن را برای ارسال کمک به تمام مناطق از جمله شمال نوار غزه خواستار شد.

دوجاریک افزود که به دلیل ازدحام بیش از حد در اردوگاه‌ها، آوارگان فلسطینی با مشکلات جدی در زمینه آب و فاضلاب مواجه هستند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد پیشتر نیز گفته بود که ساکنان غزه هر روزه در معرض بمباران قرار می‌گیرند و کشته می‌شوند و به خدمات بهداشتی درمانی دسترسی ندارند.

شهادت ۸۶ فلسطینی در ۹ جنایت صهیونیست‌ها در غزه/ آمار جدید شهدا

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که طی ۹ جنایت صهیونیست‌ها در شبانه روز گذشته، ۸۶ فلسطینی در غزه به شهادت رسیده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، وزارت بهداشت دولت فلسطین در غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی طی ۹ جنایتی که در ۲۴ ساعت گذشته انجام داده، ۸۶ فلسطینی را به شهادت رسانده و ۱۱۳ تن دیگر را زخمی کرده است.

به این ترتیب تعداد شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به عدد ۳۰۷۱۷ نفر و تعداد مجروحان به ۷۲۱۵۶ نفر از ابتدای هفتم اکتبر تاکنون رسیده است.

رژیم صهیونیستی همچنین ۳۴۸ کادر پزشکی را به شهادت رسانده و ۲۶۹ تن دیگر از جمله مدیران بیمارستان‌های خان‌یونس و شمال غزه را بازداشت کرده است.

بیانیه وزارت بهداشت تاکید می‌کند که تعدادی از قربانیان جنایت‌های رژیم صهیونیستی هنوز در زیر آوار ساختمان‌ها یا در مسیرهای مواصلاتی باقی مانده اند و رژیم صهیونیستی اجازه دسترسی کادر امدادی و دفاع مدنی برای تدفین آنها را نمی‌دهد.

تشدید حمله‌های زمینی و هوایی علیه نوار غزه

ساعتی پیش نیز تعدادی از مجروحان حملات موشکی اخیر در منطقه ابوحامد واقع در شرق خان یونس به بیمارستان اروپایی غزه منتقل شدند.

علاوه بر این در حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به اطراف مدرسه الشوکة در شرق رفح واقع در جنوب نوار غزه نیز تعدادی از فلسطینیان زخمی شدند.

توپخانه رژیم صهیونیستی ساعتی قبل منطقه‌های المغراقه، الزهرا، شرق منطقه البریج و شمال اردوگاه النصیرات را واقع در مرکز نوار غزه هدف قرار داد.

این در حالی است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز پی در پی اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی را در شرق رفح بمباران می‌کنند.

تشریح آخرین روند مذاکرات آتش بس در غزه

یک منبع وابسته به مقاومت فلسطین به آخرین روند مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه پرداخت و از کارشکنی اشغالگران سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع وابسته به مقاومت فلسطین به المیادین گفت: هدف از گفتگوهای ادامه دار قاهره، دست یابی به آتش بس دائمی، بازگشت آوارگان و خروج نظامیان اشغالگر از غزه و تأمین نیازهای ملت ما است.

این منبع بیان کرد: اشغالگران تاکنون موضع مثبتی در قبال جنگ نداشته اند و قصد خروج از غزه را ندارند. اشغالگران به دنبال بررسی جزئیات موضومع بازگشت آوارگان هستند و اینکه به شکل تدریجی محقق شود.

منبع مذکور تاکید کرد: اشغالگران به توافق درباره امداد رسانی، کمک‌ها و افزایش مقادیر آن پایبند نیستند و اگر هم موافقت کند به بهانه‌های واهی از جمله ناتوانی از آن طفره می‌رود.

این منبع افزود: هیأت حماس نرمش زیادی به خرج داد اما اشغالگران به دنبال به شکست کشاندن تلاش‌های میانجی گران در زمینه آتش بس و به سرانجام رساندن مبادله اسیران هستند.

منبع مذکور تاکید کرد: اشغالگران و اعوان آنها در رسانه‌ها مدعی می‌شوند که گفتگو در بند اسیران مانده و اختلاف درباره شمار اسیران است و این به هیچ وجه درست نیست.

یکی از مقرهای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی درهم کوبیده شد

رزمندگان فلسطینی در جدیدترین عملیات خود در محورهای مختلف نوار غزه یکی از مقرهای فرماندهی و یک دستگاه نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را منهدم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نبرد نیروهای فلسطینی با عناصر اشغالگر صهیونیست در بخش‌ها و محورهای مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد.

خبرنگار المیادین مستقر در نوار غزه گزارش داد که رزمندگان فلسطینی در حال حاضر وارد نبرد و درگیری‌های شدید با اشغالگران متجاوز در غرب و جنوب شرق شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه شده اند.

نیروهای وابسته به سرایا القدس نیز اعلام کردند که موفق شدند مقر فرماندهی عناصر صهیونیست را در جنوب شهر غزه هدف قرار دهند.

این عملیات موفقیت آمیز رزمندگان فلسطینی با شلیک چندین خمپاره صورت گرفت.

نیروهای سرایا القدس همچنین یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را از نوع نمیر با خمپاره‌های تاندوم در خیابان ۱۰ واقع در جنوب محله الزیتون منهدم کردند.

حمله‌های سنگین هوایی و زمینی علیه اردوگاه‌های آوارگان در غزه

گزارش‌های رسانه‌ای از حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در نوار غزه حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که توپخانه رژیم صهیونیستی ساعتی قبل منطقه‌های المغراقه، الزهرا، شرق منطقه البریج و شمال اردوگاه النصیرات را واقع در مرکز نوار غزه هدف قرار داد.

این در حالی است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز پی در پی اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی را در شرق رفح بمباران می‌کنند.

این حمله‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی تعداد زیادی زخمی برجای گذاشته که حال اکثر آن‌ها وخیم گزارش شده است.

در میان این زخمی‌ها تعداد زیادی کودک نیز حضور دارند.

حمله‌های توپخانه ای رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های شرقی شهر رفح نیز ادامه دارد.

برجای ماندن چندین شهید و زخمی در حمله‌های زمینی و هوایی علیه غزه

بر اساس گزارش خبرنگار شبکه المیادین، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعت‌های گذشته اردوگاه النصیرات را واقع در مرکز نوار غزه بمباران کردند.

این جنگنده‌ها خانه‌های مسکونی را در منطقه الحکر واقع در دیرالبلح در مرکز نوار غزه نیز بمباران کردند که در پی آن تعدادی از ساکنان این منطقه به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.

در همین حال هلی کوپترهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به سمت فلسطینی‌ها در شرق شهر غزه تیراندازی کردند.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز به حمله‌های خود علیه بخش‌های مختلف نوار غزه طی بامداد امروز ادامه داد. این حمله‌ها بخش شرقی اردوگاه النصیرات را هدف قرار داد.

بخش‌های شرقی شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه نیز شاهد این حمله‌های وحشیانه بوده است. توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی همچنین شرق البریج را واقع در مرکز نوار غزه هدف قرار داد.

در حالی که منطقه المغراقه واقع در مرکز نوار غزه شاهد وقوع درگیری‌های سنگین میان عناصر اشغالگر و رزمندگان فلسطینی است ارتش رژیم صهیونیستی این منطقه را هدف حمله‌های توپخانه ای خود قرار داد.

تیراندازی اشغالگران به سمت فلسطینی‌ها حین انتظار برای دریافت کمک

این در حالی است که شبکه المیادین گزارش داد اشغالگران صهیونیست بار دیگر شهروندان فلسطینی را در حالی که منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه در جنوب شهر غزه بودند هدف قرار دادند.

در جریان این حمله وحشیانه عناصر ارتش رژیم صهیونیستی چندین فلسطینی مظلوم زخمی شدند.

این چندمین باری است که نظامیان صهیونیست به سمت فلسطینی‌ها در جریان دریافت کمک‌های بشردوستانه شلیک می‌کنند. روز گذشته نیز شبکه الجزیره گزارش داد که نظامیان صهیونیست به سمت فلسطینی‌هایی که تلاش می‌کردند خود را به کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه در مرکز شهر غزه برسانند تیراندازی کردند.

خبرنگار الجزیره تصریح کرد که تعداد زیادی از فلسطینی‌ها تلاش می‌کردند خود را به کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه نزدیک میدان الکویت در مرکز شهر غزه برسانند.

این در حالی است که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با استقرار در این منطقه به سمت فلسطینی‌ها شلیک کردند.

تخریب و مصادره اموال فلسطینی‌ها در کرانه باختری

از سوی دیگر نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با تشدید حمله‌های خود علیه نوار غزه مانند روزهای گذشته به شهرهای کرانه باختری نیز یورش بردند.

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که منطقه بیت فجار در جنوب بیت لحم بامداد امروز شاهد حمله نظامیان صهیونیست بوده است.

این عناصر اشغالگر به شهر نابلس واقع در کرانه باختری نیز یورش برده و خانه‌های شهروندان فلسطینی را در این منطقه تفتیش کردند.

تشدید حمله‌های زمینی و هوایی علیه نوار غزه

اردوگاه عقبه جبر در اریحا و روستای العساکره در بیت لحم نیز شاهد حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی بوده‌اند. نظامیان اشغالگر در این حمله‌ها علاوه بر تخریب اموال فلسطینی‌ها خودروهای آن‌ها را مصادره کردند.

متجاوزان به منطقه حبله واقع در جنوب قلقیلیه نیز حمله کرده و چند جوان فلسطینی را بازداشت کردند. آن‌ها تک تیراندازهای خود را بر فراز خانه‌ها در خیابان عمان واقع در نابلس مستقر کردند.

این حمله‌های عناصر صهیونیست منطقه‌های اکتابا را در طولکرم و العیساویه در شمال قدس نیز دربرگرفت.

هدف قرار گرفتن متجاوزان صهیونیست توسط رزمندگان فلسطینی

این در حالی است که نیروهای مقاومت فلسطین در کرانه باختری برای مقابله با تجاوز نظامیان صهیونیست به این منطقه دست به کار شدند.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که نیروهای مقاومت فلسطین مواضع نظامیان صهیونیست را در اطراف شهر قلقیلیه هدف قرار دادند.

این حمله‌های رزمندگان فلسطینی باعث شد عناصر اشغالگر در روستای جلبون واقع در شرق جنین نیز هدف قرار بگیرند.

وقوع درگیری‌های شدیدی نیز میان نیروهای مقاومت و عناصر اشغالگر در اطراف اردوگاه بلاطه واقع در شرق نابلس گزارش شده است.

۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند

از سوی دیگر آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل (آن روا) اعلام کرد که نزدیک به ۱۷ هزار کودک در نوار غزه والدین خود را از دست داده‌اند.

در این گزارش آمده است: از هر شش کودک زیر ۲ سال یک کودک از سو تغذیه شدید در شمال نوار غزه رنج می‌برد.

این آژانس بین المللی تاکید کرد: کودکان در نوار غزه به آرامی و در برابر چشمان جهانیان در حال جان دادن هستند.

روز گذشته وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که تعداد شهدای فلسطینی در این باریکه از تاریخ هفت اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به بیش از ۳۰ هزار و ۶۳۱ تن رسیده است.

بر اساس این گزارش تعداد زخمی‌ها نیز به ۷۲ هزار و ۴۳ تن افزایش یافته است.

در حال تکمیل

کد خبر 6047603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
      0 0
      چرا فقط نظاره گریم .ایا قلبهای ما سنگ شده است .یا فکر می کنیم فلسطینیان آدم آهنی هستند و درد و رنج و گرسنگی نمی فهمند
    • یک مسلمان IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      0 0
      جنگ کنونی کفر درمقابل اسلام است که جهادنامیده مبشوداین جهادبرهمه مسلمانان واجب به واردشدن عملی ومحکم وباحجم زیادعلیه کفاروگرنه سستی دریافت صربه ازناحیه دشمن است واشالله اعراب تکانی بخودبدهند واینرژیم. راسرکوب کنند.