۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۵۱

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

حساسیت برای صدور ابلاغ سال تحصیلی آینده مورد انتظار است

حساسیت برای صدور ابلاغ سال تحصیلی آینده مورد انتظار است

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: حساسیت بیش از حد برای صدور ابلاغ سال تحصیلی آینده در سطح مدارس استان اردبیل مورد انتظار است.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری ظهر سه‌شنبه در جلسه مشترک شورای معاونین اداره کل با مدیران و رؤسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و عید نوروز اظهار کرد: برای استفاده از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش لازم است نواحی و مناطق در برگزاری جلسات این شورا جدیت لازم را داشته باشند.

وی افزود: امتحانات نوبت دوم پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت نهایی خواهد بود و برنامه‌ریزی‌های لازم برای تجهیز حوزه‌های امتحانی در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: برنامه معلم نمونه از شاخص‌ترین برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم است و برگزاری مطلوب آن مورد تاکید است.

صفری با بیان اینکه موضوع مولدسازی املاک، برنامه راهبردی آموزش و پرورش برای استفاده بهینه از منابع موجود است، گفت: در راستای هوشمندسازی و صرفه‌ جویی در هزینه‌ها، سیستم اتوماسیون متمرکز استان ایجاد شده است و لازم است در سطح مدارس نیز از این بستر به صورت بهینه استفاده شود.

وی ادامه داد: رویکرد رسانه‌ای آموزش و پرورش جایگزینی روایت مدرسه به جای دیگر روایت‌ها بوده که هدف از آن بازتاب برنامه‌های ابتکاری مدارس و جلوه‌های ویژه دانش آموزی و معلمی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه حساسیت بیش از حد برای صدور ابلاغ سال تحصیلی آتی مورد انتظار است، ادامه داد: سازماندهی و ایجاد اتاق وضعیت و ساماندهی نیروی انسانی با برگزاری جلسات هفتگی و منظم نیز در دستور کار قرار دارد.

تقویت مدارس شبانه‌روزی در دستور کار قرار دارد

صفری به ادغام مدارس کم جمعیت و اجرای طرح روستا مرکزی یا خوابگاه مرکزی اشاره کرد و گفت: تقویت مدارس شبانه روزی در دستور کار وزارت قرار دارد و باید تمامی طرح‌های اجرایی توسط رؤسای نواحی و مناطق ارزیابی و به اتمام برسد.

وی با اشاره به مهم بودن سنجش و ستاد آزمون برای استان ادامه داد: باید هر هفته جلسه ستاد آزمون به شکل منظم و مستمر برگزار شود و تجهیزات مراکز و حوزه‌های آزمون و سنجش باید تأمین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه تمامی نواحی و مناطق تا خرداد ماه باید «برنامه اقدامی زمان بندی شده» برای برگزاری آزمون‌های خود را اعلام کند، گفت: هر منطقه و ناحیه باید مسأله و چالش‌های اصلی خود را احصا و تدوین کند.

صفری بیان کرد: از ظرفیت تمامی فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی آموزش و پرورش برای برگزاری آزمون‌های نهایی استفاده خواهد شد.

شاخص‌های مقایسه‌ای از مناطق تهیه و تدوین شود

وی با بیان اینکه ثبت نام کتب درسی باید به صورت جدی در دستور کار باشد، خاطرنشان کرد: شاخص‌های مقایسه‌ای از وضعیت مناطق و نواحی توسط خود رؤسا تهیه و تدوین شود و رسیدگی به وضعیت فیزیکی مدارس و نگهداشت آن توسط ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس مد نظر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به جوابگویی سریع، صحیح و شفاف به مکاتبات بخصوص مکاتبات برون سازمانی افزود: کلیپ عملکرد آموزش و پرورش بر اساس آمار و ارقام دقیق و علمی تهیه و تدوین شود.

صفری خاطرنشان کرد: مولد سازی و تجاری سازی املاک آموزش و پرورش با تشکیل جلسات منظم هفتگی برای بالا بردن درآمد اختصاصی استان به صورت جدی در دستور کار باشد.

وی در پایان با بیان اینکه کتاب راه موفقیت و تأمین هزینه بسیار کم آن مورد عنایت رؤسا قرار گیرد، گفت: مصوبات سفرهای مدیر کل، وزیر و معاونین وزیر مورد تاکید و پیگیری جدی قرار گیرد و اولویت‌بندی برای برچیدن کانکس‌های داخل مدارس شهری مد نظر باشد.

کد خبر 6053368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha