۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۱۶

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان:

کردستان رتبه برتر در کاهش نرخ بیکاری کشور را کسب کرد

کردستان رتبه برتر در کاهش نرخ بیکاری کشور را کسب کرد

سنندج_رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: کردستان رتبه برتر در کاهش نرخ بیکاری کشور را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر محمدی در دیدار با نماینده ولی فقیه کردستان اظهار کرد: نرخ بیکاری استان با کاهش ٦ درصدی به ۱۴.۵ درصد رسیده و بیشترین کاهش نرخ بیکاری در سطح کشور به شمار می‌آید.

وی افزود: تخصیص اعتبارات حوزه عمرانی استان کردستان به ٦٢ درصد رسیده که تنها ١٠ درصد آن اسناد خزانه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان خاطرنشان کرد: ٩٠ درصد مابقی تخصیص‌های عمرانی معادل یک هزار و ٦٧٨ میلیارد تومان نقدی است.

محمدی تصریح کرد: در حوزه اعتبارات هزینه‌ای بنا به دلایل مختلف از جمله اعمال فوق‌العاده ویژه و غیره در سطح کشور و استان مشکلاتی داشتیم که خوشبختانه با مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور مرتفع گردید.

وی یادآور شد: در کنار تخصیص‌پروژه‌های ملی و مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان کردستان، امسال در مجموع حدود ٥ هزار میلیارد تومان به حوزه عمرانی تخصیص یافت.

وی گفت: اعتبارات هزینه‌ای سال گذشته استان هم ٩٩٣ میلیارد تومان بود که ٧٦٩ میلیارد تومان آن مربوط به حقوق بود.

محمدی بیان کرد: اعتبارات هزینه‌ای استان هم در طول سال مدیریت شد و اجازه ندادیم دستگاه‌ها کسری بودجه داشته باشند و خوشبختانه تا پایان اسفند ضمن تأمین کامل حقوق، مشکل کسری هم حل شد.

توزیع بودجه براساس رعایت عدالت انجام شده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان تصریح کرد: اصل اول سازمان رعایت عدالت است و در توزیع بودجه هم بر همین مبنا و اساس حرکت کرده‌ایم.

این مقام مسئول با اشاره به نامگذاری سالجاری توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» و آغاز برنامه هفتم توسعه در کشور گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تحقق منویات معظم له در انتخاب شعار سال و اهداف مهم برنامه هفتم توسعه (تورم تک رقمی و نرخ رشد اقتصادی ۸ درصد) صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به بعد نظارتی سازمان به عنوان یکی از اولویت‌های کاری این سازمان در سال جدید گفت: برنامه داریم در سال‌جاری حداقل یک بازدید میدانی از تمام پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح استان داشته باشیم.

کد خبر 6062004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha