۷ فروردین ۱۴۰۳، ۲۱:۳۳

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد؛

رشت، انزلی و فومن رتبه اول تا سوم ماندگاری اقامت در گیلان

رشت، انزلی و فومن رتبه اول تا سوم ماندگاری اقامت در گیلان

رشت - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به ثبت اقامت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر شب در استان گفت: شهرستان‌های رشت، انزلی و فومن از پر اقامت ‌ترین شهرستان‌های استان بودند.

ولی جهانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه گیلان در شش روز اول نوروز ورود مسافر به گیلان از مرز ۴ میلیون نفر گذشت، اظهار کرد: گیلان از جمله استان‌هایی که به واسطه ظرفیت‌های غنی طبیعی، فرهنگی، تاریخی و گردشگری خود مورد توجه ویژه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به استقبال کم نظیر مسافران نوروزی از نقاط مختلف این استان بیان کرد: شهرستان‌های رشت، انزلی و فومن از پر بازدیدترین و پر اقامت ترین شهرستان‌های گیلان بودند که در این ایام به صورت ویژه مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

جهانی با اشاره به حضور معنادار گردشگران به گیلان اضافه کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون جمعیتی بالغ بر ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مبادی زمینی و هوایی وارد گیلان شدند.

وی از ثبت اقامت بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر _ شب در گیلان خبر داد و افزود: این تعداد اقامت از ابتدای طرح نوروزی تاکنون در اماکن و تأسیسات گردشگری گیلان به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان در بخش دیگر صحبت‌هایش با اشاره به شرایط اقلیمی متفاوت این استان بیان کرد: گیلان دارای تنوع آب و هوایی و اقلیمی در بخش‌های جلگه‌ای، کوهپایه ای و کوهستانی و ییلاقی است که شرایط آب و هوا در هر بخش متفاوت است.

جهانی با تاکید بر لزوم دقت در انتخاب مقصد سفر از سوی گردشگران و مسافران برای اقامت و تفریح در گیلان اضافه کرد: گردشگران و مسافران قبل از سفر به گیلان حتماً از وضعیت هواشناسی و جوی این استان اطلاعات کسب کنند و سپس عازم این استان زیبا شوند.

وی با بیان اینکه گردشگران و مسافران قبل از سفر به گیلان محل اقامت شأن تعیین کنند، افزود: در حال حاضر حدود ۸۰ درصد تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی گیلان پُر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از مسافران و گردشگران خواست در کنار رودخانه‌ها و سواحل چادر نزنند، گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها زیاد است و لذا از مسافران و گردشگران در گیلان انتظار می‌رود نسبت به چادر زدن در کنار سواحل و رودخانه‌ها بپرهیزند.

جهانی با اشاره به احتمال خطر گاز گرفتگی و خفگی درون چادرها اضافه کرد: مسافران و گردشگران اگر اقدام به راه اندازی چادر در مکان آزاد کردند به هیچ عنوان وسایل آتش زا نظیر پیک نیک و ذغال به داخل چادر نبرند.
وی با بیان اینکه نصب چادر در اماکن عمومی و شهرهای گیلان ممنوع است، افزود: اداره کل میراث فرهنگی برای رفاه حال شهروندان تعریف اماکنی جهت نصب چادر در شهرها در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6063175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha