۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۲۲:۴۸

سناتور پاکستانی در گفت‌‎وگو با مهر:

سازمان ملل باید اسراییل را «رژیم تروریستی» اعلام کند

سازمان ملل باید اسراییل را «رژیم تروریستی» اعلام کند

 سناتور پاکستانی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق سوریه را به شدت محکوم کرد و گفت: اسراییل یک رژیم تروریستی است که مرتکب نقض قوانین بین‌المللی شده است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: روز دوشنبه سیزدهم فروردین ۱۴۰۳، جنگنده‌های اف- ۳۵ وابسته به نیروی هوایی ارتش اسراییل با ورود به آسمان جولان اشغالی به وسیله شش موشک هدایت شونده ساختمان کنسولگری و محل سکونت سفیر ایران در دمشق را هدف قرار دادند.

این اقدام تروریستی در تمام محافل بین المللی و رسانه‌ای جهان بازتاب گسترده داشته و نقض فاحش مقررات بین المللی بویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین به حساب می‌آید.

سناتور «مشاهد حسین سید» رهبر حزب حاکم پاکستان در گفت و گو با مهر، حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را به شدت محکوم کرد و گفت: اسراییل یک رژیم تروریستی است که مرتکب جنایات جنگی و نقض قوانین بین‌المللی شده است.

وی در ادامه تأکید کرد: حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران در دمشق باید به طور گسترده محکوم شود. سازمان ملل اسراییل را یک دولت تروریستی اعلام کند.

این رهبر ارشد حزب مسلم لیگ پاکستان حمله اسراییل به سفارت ایران در دمشق را تجاوز آشکار و تروریسم دولتی و نقض تمامی قوانین بین المللی دانست و اظهار داشت: طبق حقوق بین الملل هیچ جنایتی بزرگ‌تر از نقض حاکمیت یک کشور و حمله به سفارت کشور دیگر نیست. ما به شدت حمله اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق را که نقض آشکار حاکمیت سوریه و قوانین بین‌المللی است، محکوم می‌کنیم.

این سیاستمدار ارشد پاکستانی افزود: حمله اخیر در دمشق ثابت کرد که اسراییل در حال حاضر بزرگترین تروریست دولتی جهان است که فلسطینیان را در غزه و اردن غربی قتل عام می‌کند.

وی گفت: حمله اسراییل به مقر دیپلماتیک ایران در سراسر جهان محکوم است. سازمان ملل باید اسراییل را به دلیل حمله به مقر دیپلماتیک ایران یک دولت تروریستی اعلام کند. این نوع جنایات قابل تحمل نخواهد بود زیرا اگر این جنایات ادامه یابد، دنیای بدون قانون و شکل جنگل خواهد شد.

سناتور مشاهد حسین با محکوم کردن سیاست دوگانه کشورهای غربی گفت: این حادثه از چهره منافقانه غرب پرده برداشت. کشورهای غربی در مورد روسیه و اوکراین از حقوق بین‌الملل صحبت می‌کنند، اما وقتی جنایاتی علیه مسلمانان اتفاق می‌افتاد، چه غزه باشد چه دمشق از تجاوز حمایت می‌کنند یا سکوت می‌کنند.

این رهبر حزب حاکم پاکستان گفت: ما این حمله را محکوم می‌کنیم و همبستگی کامل خود را با مردم و دولت ایران اعلام می‌کنیم.

کد خبر 6068017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • انا عمار IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
      0 0
      سناتور عزیز عمر اسرائیل به آنجا نمی‌رسد و بزودی نابود و از صحنه روزگار محو میگردد . بگو زنده باد امام خامنه‌ای