۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱:۵۰

فشار افکار عمومی عربی اسلامی ضد نظام اردن نتیجه داد؛

«أیمن الصفدی» به نقش اردن در رهگیری موشک‌های ایران اذعان کرد

«أیمن الصفدی» به نقش اردن در رهگیری موشک‌های ایران اذعان کرد

در ادامه انتقاد نهادها و افکارعمومی عربی و اسلامی از نقش اردن در حمایت از اسرائیل در جریان حمله موشکی، وزیر خارجه اردن در مواضعی به مشارکت این کشور در هدف قرار دادن موشک‌های ایران اذعان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی فشار محافل سیاسی و رسانه‌ای و شخصیت‌های عربی و اسلامی در پی افشای نهادهای نظامی و رسانه‌ای از نقش مشکوک اردن در مشارکت در رهگیری برخی موشک‌های سپاه پاسداران در عملیات ضد صهیونیستی شنبه شب، وزیر امور خارجه اردن شامگاه دوشنبه به مشارکت این کشور در رهگیری موشک‌های ایران اذعان کرد.

شبکه خبری المیادین شامگاه دوشنبه گزارش داد که «أیمن الصفدی»، وزیر امور خارجه اردن شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی ان ان» اذعان کرد که کشورش در رهگیری شماری از پهپادهای پرتاب‌شده از سوی ایران ضد رژیم صهیونیستی، به رژیم اسرائیل کمک کرده است.

این دیپلمات بلندپایه اردنی در سخنانی گفت: اردن از همه ابزارها برای رهگیری هرگونه پرتابه‌ای که حریم هوایی این کشور را نقض کند استفاده خواهد کرد.

وزیر خارجه اردن گفت: «هر شیء که وارد آسمان ما شود، حریم هوایی ما را نقض کند، به اعتقاد ما خطری برای اردن است، برای پایان دادن به این تهدید هر کاری که در حد توانمان باشد انجام خواهیم داد.»

او افزود: ما کاری را انجام می‌دهیم که باید انجام دهیم (و ما) بدون توجه به اینکه این پهپادها از اسرائیل، ایران یا هر کشور دیگری باشند، همین کار را انجام خواهیم داد. وی افزود: اولویت ما حفاظت از اردن است.

پیشتر، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در توصیه‌ای در ارتباط با احیاناً نقش کشور اردن در رهگیری برخی موشک‌های ایران اعلام کرد: توصیه ما به همه حامیان رژیم صهیونیستی این است که قدردان اقدام مسئولانه و متناسب ایران باشند و به جای انتخاب الفاظ نامناسب در ارتباط با ایران، رژیم غاصب صهیونیستی را از انجام شرارت‌های بیشتر که تبعات آن بیشتر از همه دامنگیر این رژیم خواهد بود، بر حذر دارند.

گفتنی است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

کد خبر 6079363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • M IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      2 0
      شاه موبلند چشم آبی که خون انگلیسی ویهودی دارد باید ملت مسلمان و شریف و مجاهد اردن در کشور شان تغییر حکومت انجام دهند تا از زیر ظلم اسرائیل و آمریکا خلاص شوند باید مبارزه کنند هرمبارزه نیاز به قربانی دارد شجاع باشید مردم اردن
    • IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      1 0
      وقتی پهپاد را سرنگون میکنی و همه جا اعلام میکنی یعنی یک چیزی رد کنید بیاد.چی میخوای؟
    • IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      1 1
      پس منتظردریافت پاداش دلاری ازسوی اربابانت باش اسکول خداکرده این افتخارات مال خودت نیست وپایگاههای بیگانه جایت کردند
    • محمود IR ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      4 1
      اگر کمکهای مالی امریکا و عربستان به اردن نباشد دولت این کشور انگل و خبیث از هم می پاشد پس مجبور هست نوکری انها را بکند.این مردم اردن هستند که باید تکلیف دولت خاین خود به ارمانهای فلسطین را تعیین کنند.
    • IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      4 1
      همه ی دنیا می دانند که رژیم اردن ،نوچه ی انگلیس است
    • محسن IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      3 1
      همان بهتر که داعش زنان این بی بخارها و ملخ خورها را به کنیزی ببرد و خودشان زنانشان را به جهاد نکاح بفرستند
    • آزاده IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      3 1
      اردن در هشت سال دفاع مقدس هم حامی صدام بود می‌بایست رویکرد مناسبی با این کشور موذی اتخاذ کرد تا جایگاه خود را بهتر درک کند
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      2 0
      تنبیه اردن هم لازم است تا بفهمد در برابر خون کودکان غزه مسئول هست، پاچه خواری سردمداران این مدل کشورهای ریز باعث کشتن کودکان فلسطینی می شود تنبیه لازم است تا من بعد وقتی موشکی شلیک شد دنبال سوراخ موش بدوند
    • کوثر IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      2 0
      با سلام و تحیت حمایت از رژیم جعلی و جنایتکار و کودک کش صهیونیست ، نتایج وحشتناکی برای اردن در پی دارد ؟!!! دولت احمق اردن باید تبعات حمایت و پشتیبانی از جنایتکاران را بدهد ! مردم اردن بخوبی میدانند که با این جنایت پیشگان چطور برخورد کنند ؟! ولله الحمد
    • DE ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      3 0
      "بدون توجه به اینکه این پهپادها از اسرائیل، ایران یا هر کشور دیگری باشند، همین کار را انجام خواهیم داد."! او دروغ میگوید چرا که دستکم دو بار جنگنده های اسرائیلی از آسمان اردن به نیروهای ایرانی در سوریه موشک شلیک کردند بدون اینکه پدافند اردن برای آنها مزاحمتی ایجاد کرده باشد.
    • NP IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      0 0
      بهتره بگیم سگ غربه که براش هر چی استخوان میندازه پارس می کنه می گیره میخوره.
    • NP IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      0 0
      واقعا اردن ملت شریف اردن نیاز به پادشاه با تفکر اسلامی دارند نه همسو با کفار ظالمین لیاقت این امت اردن پادشاه خیانتکار به ملت مسلمان غزه و همسو با غرب صهیونیست ها نیست . کسی که ملت همسایه غزه رو نادیده میگیره بعد ادعا می کنه که ملت خودش رو میبینه . مسلمان برابر یکی هستند هر جا در هر کشوری قومی باشه
    • NP IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      0 0
      گارد اردن حمایت از منافع کشورش یا ملت خودش نیست و بهانه جالبی نیست بلکه این کاملا حمایت از ظالمین است . پادشاه اردن ملت کشتار نسل کشی غزه رو نمی بینه چشم خود را در این جنایت کاملا بسته بعد این شخص به ملت خودش در آینده رحم خواهد کرد و ادعا می کند که ملت منافع کشور خودش رو می بینه !!!