۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۲

نرخ جوجه یک‌روزه ۱۶ تا ۲۴هزارتومان/صادرات تخم‌مرغ نطفه‌دار بزودی

نرخ جوجه یک‌روزه ۱۶ تا ۲۴هزارتومان/صادرات تخم‌مرغ نطفه‌دار بزودی

دبیر انجمن صنفی جوجه یک‌روزه گفت: نرخ جوجه برخی نژادها ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان و بعضی سویه‌ها بین ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان است؛ اما به طور میانگین نرخ جوجه یک‌روزه بین ۱۶ تا ۲۴ هزار تومان متغیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صدیق پور، دبیر انجمن صنفی جوجه یک روزه درباره وضعیت قیمت جوجه یک روزه به مهر گفت: نرخ جوجه برخی نژادها و سویه‌ها حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان است و بعضی نژادها هم بین ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان قیمت گذاری شده است؛ اما به طور میانگین نرخ آن بین ۱۶ تا ۲۴ هزار تومان متغیر است.

وی افزود: بر اساس توافق انجام شده در نیمه دوم سال گذشته میانگین قیمت، به اضافه و منهای ۲۰ هزار تومان بوده که امسال هم تغییری نکرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس تنوع نژادها، سن، کیفیت جوجه‌ها قیمت‌ها متفاوت می‌شود، گفت: این نوسان قیمت در سویه‌های مختلف طبیعی است.

دبیر انجمن صنفی جوجه یک روزه با اشاره به وضعیت تولید جوجه امسال گفت: در سال جاری هم بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ماهانه ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در کشور صورت می‌گیرد.

صدیق پور در پایان گفت: با توجه به بازسازی گله‌های مولد که در حال حاضر بخشی از آن به وسیله واردات تأمین می‌شود، از ماه آینده واردات روند کاهشی داشته و در نیمه دوم سال با توجه به مازاد تولید جوجه جز صادرکننده تخم مرغ نطفه دار خواهیم بود.

کد خبر 6106614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha