۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۱۹

در رفح؛

ماهواره‌ها رنج پناهجویان فلسطینی را ثبت کردند

ماهواره‌ها رنج پناهجویان فلسطینی را ثبت کردند

تصاویر ماهواره ای جدید از شهر رفح در نوار غزه فرار شهروندان پناهجوی فلسطینی از نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، تصاویر ماهواره ای که در اوایل ماه جاری میلادی ثبت شده اند چشم اندازی از درگیری های رژیم صهیونیستی و حماس را در بر دارند. این تصاویر شامل صحنه هایی مختلف از جمله منطقه قبل و بعد از فرار شهروندان فلسطینی از شهر رفح، چشم اندازی از ساختمان های آسیب دیده در منطقه و مجموعه ای از سخت افزارهای اسرائیلی است.

در چند ماه گذشته نیروهای دفاعی رژیم صهیونیستی (IDF) بخش های بزرگی از مناطق فلسطینی نشین را ویران کردند. طبق گزارش رویترز در ۱۴ می، مقامات سلامت فلسطین اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز درگیری ها تاکنون بیش از ۳۵ هزار نفر را کشته که بیشتر آنها شهروندان عادی بوده اند و همچنین ۲.۳ میلیون نفر را از خانه خود آواره کرده است.

ماهواره‌ها رنج پناهجویان فلسطینی را ثبت کردند

بیش از یک میلیون پناهنده فلسطینی در شهر رفح اقامت داشتند که بیشتر آنها پس از تخریب شمال غزه به دلیل حملات هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی آواره شدند.

اخیرا IDF از پناهجویان فلسطینی خواسته تا رفح را نیز ترک کنند. این امر نشان دهنده اقدام نظامی احتمالی رژیم مذکور با وجود هشدارهایی از سوی کشورهای متحد از جمله آمریکاست که طبق آن هرگونه عملیات نظامی بزرگ برای شهروندان فلسطینی عواقبی ویرانگر خواهد داشت.

برخی از تصاویر ماهواره‌ای جدید پس از تسلط نیروهای دفاعی اسرائیل بر گذرگاه مرزی رفح غزه قبل از تهاجم احتمالی زمینی ثبت شده اند.

کد خبر 6106970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha