۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۷

برای حمله به ماهواره های آمریکایی؛

روسیه اسلحه فضایی به مدار زمین برد

روسیه اسلحه فضایی به مدار زمین برد

رابرت وود سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد روسیه یک اسلحه فضایی را هفته گذشته به فضا فرستاده که نزدیک یک ماهواره دولتی آمریکا است و قادر است به آن حمله کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، این نخستین باری نیست که روسیه یک سلاح به فضا می فرستد که برای از بین بردن یا از کار انداختن ماهواره ها به کار می رود. آخرین بار روسیه در ۲۰۲۲ میلادی چنین اقدامی انجام داد. پرتاب این ابزار در حالی انجام می شود که آمریکا و متحدانش به شدت نگران تلاش های روسیه برای توسعه اسلحه فضایی هسته ای با قابلیت ویران کردن ماهواره های تجاری و دولتی هستند.

وود در این باره گفت: روسیه ۱۶ می سال جاری میلادی یک ماهواره به مدار پایین زمین فرستاد که طبق ارزیابی آمریکا احتمالا یک اسلحه مقابله ای است و می تواند به ماهواره های دیگر در مدار پایین زمین حمله کند.

به گفته وی پرتاب این اسلحه در ۱۶ می در حالی انجام می شود که روسیه پیش از این و در ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲ میلادی محموله های مشابهی را به مدار زمین برده بود.

سخنگوی پنتاگون نیز اعلام کرد ارزیابی های آمریکا از ماهواره روسی بیش از پیش نشان دهنده شباهت آن با محموله های اسلحه فضایی است که در ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲ میلادی به فضا پرتاب شده بودند.

کد خبر 6115829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عدالت ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
      3 2
      خدا قوت آقای پوتین
    • ایرانی ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
      2 5
      دشمن آمریکا وغرب دوست ماست چه روسیه باشه چه هرگروه یاکشوری
    • ممد IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      1 0
      دشمن دشمن ینی دوست ما پس پیشرفت روسیه و ما ینی نبودی آمریکا و غرب