۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۲

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

کتبی برای انس بیشتر با معارف رضوی/سیره امام رضا(ع) از زاویه قلم

کتبی برای انس بیشتر با معارف رضوی/سیره امام رضا(ع) از زاویه قلم

بیرجند-دهه کرامت و فاصله میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر با تاریخ زندگی و سجایای زندگی بزرگان دین است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: دهه کرامت و فاصله میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر با تاریخ زندگی و سجایای زندگی بزرگان دین است.

بی شک آشنایی با برخی از کتبی که درباره خاندان موسی بن جعفر (ع) نوشته شده است می‌تواند در آشنایی بیشتر با این بزرگواران به ویژه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) کمک کننده باشد.

تکتم برفی مسئول کانون تخصصی کتاب و کتاب خوانی خدمت رضوی شهرستان بیرجند در این زمینه به خبرنگار مهر اظهار کرد: کتاب «در عصمت نگاهی بر زندگانی حضرت فاطمه معصومه (ع)» نوشته علی اشرف عبدی از انتشارات زائر یک اثر خوب درباره زندگی حضرت معصومه (س) است.

اشاره‌ای به شخصیت حضرت معصومه (س)

وی افزود: این کتاب مروری بر زندگی، فضائل، کرامات و شخصیت علمی و معنوی حضرت فاطمه معصومه (س) است.

مسئول کانون تخصصی کتاب و کتاب خوانی خدمت رضوی بیرجند گفت: در ابتدای این اثر به بیان کیفیت ولادت فاطمه معصومه و اسامی و القاب ایشان پرداخته شده و گوشه‌هایی از زندگانی ایشان تا قبل از هجرت وی به ایران و قم بیان شده است.

برفی ادامه داد: بعد نیز نکاتی در مورد ازدواج فاطمه معصومه و عصمت ایشان و نیز مقام وی در زمینه شفاعت کردن در روز قیامت مطرح شده و علت نامیده شدن این بانوی بزرگ به «کریمه اهل بیت» ذکر شده است.

کرامت انسانی از نگاه امام رضا (ع)

وی افزود: کتاب «امام رضا (ع) و کرامت انسانی» نوشته محمد حکیمی از انتشارات به نشر نیز کتاب خوب و ارزشمندی است.

مسئول کانون تخصصی کتاب و کتاب خوانی خدمت رضوی بیرجند گفت: در سراسر زندگی پیامبر (ص) و امامان (ع) ارزش و کرامت انسانی مورد توجه است و بدون کمترین امتیازی برای طبقات و افراد، جایگاه و منزلت انسان‌ها دیده می‌شود، بدون بها دادن به تمایزهای معمول، چون رنگ یا نژاد یا جایگاه اجتماعی و به ویژه کمترین نگاهی به موقعیت اقتصادی و ثروت افراد نشده است و همه در جایگاهی همسان با دیگران قرار می‌گیرند.

برفی اظهار کرد: در این کتاب به موضوعاتی از قبیل خداباوری و کرامت انسانی، حقوق برادری وکرامت انسانی، کرامت انسانی در گفتارهای علمی، کرامت انسانی و اخلاق گروهی، دولتمردان پاسدار کرامت انسانی و… پرداخته شده است.

قطره‌ای از اقیانوس معارف رضوی

وی افزود: کتاب «یک قمقمه دریا» شامل ۱۰۰ قصه و نکته از زندگی امام رضا (ع) به نویسندگی «محمدهادی زاهدی» است که توسط انتشارات به‌نشر تاکنون در بیش از ۲۷۱ هزار نسخه منتشر شده است.

مسئول کانون تخصصی کتاب و کتاب خوانی خدمت رضوی بیرجند ادامه داد: در این کتاب عناوینی چون ولایت، خانواده، امامت، رضا، امتداد پیامبر (ص)، ولایت‌عهدی، در نیشابور، امام و مأمون، خبر از آینده، مناظرات، عالم آل محمد (ص)، تفسیر، عبادت و دعا، آداب، مردم‌داری، کرامات آفتاب، جود و بخشندگی شهادت، زیارت آفتاب سفارش‌ها و مسابقه‌های فرهنگی به چشم می‌خورد.

برفی افزود: «یک قمقمه دریا»، قمقمه‌ای از اقیانوس عظیم رضوی است که در آن با رعایت ایجاز و گزیده‌گویی و با ادبیاتی روان، گوشه‌هایی از زندگانی حضرت رضا (ع) به شکل داستانی عنوان شده است.

کد خبر 6108049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha