۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۸

رییس سازمان شیلات ایران:

طرح حفاظت از مهاجرت آبزیان دریایی در ۱۱ رودخانه مازندران اجرا شد

 طرح حفاظت از مهاجرت آبزیان دریایی در ۱۱ رودخانه مازندران اجرا شد

بهشهر - رییس سازمان شیلات ایران گفت: طرح حفاظت از مهاجرت آبزیان دریایی به مناطق بالادست در ۱۱ رودخانه شیلاتی مازندران اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی بعدازظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح تکثیر طبیعی آبزیان دریایی در سایت بندر صیادی امیرآباد آباد بهشهر با اعلام اینکه حضور و مشارکت تشکل‌های صیادی پره در برنامه‌های ترویجی شیلات که به عنوان «همیار شیلاتی» عمل می‌کنند، نقش مهمی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های شیلاتی دارد، افزود: سالانه ده‌ها میلیون قطعه بچه ماهی به منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان دریایی در مراکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی در استان مازندران تولید می‌شود.

وی ادامه داد: در سال جاری این طرح در ۶۰ واحد با ساخت ۴۵ استخر در اراضی ساحلی مجاور شرکت‌های تعاونی صیادی پره اجرا شد.

حسینی گفت: چهار واحد استخر در حاشیه رودخانه‌های مهم شیلاتی احداث و طرح حفاظت از مهاجرت آبزیان دریایی به مناطق بالادست در ۱۱ رودخانه اجرا شده است و پیش بینی براین است امسال بیش از ۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید تکثیر و در دریا رها سازی شود.

حسینی در پایان سایت بندر صیادی امیر آباد بهشهر را یکی از سایت مهم طرح کمک به تکثیر طبیعی آبزیان دریایی برشمرد و تصریح کرد: مناطق شرقی استان مازندران بویژه منطقه میانکاله به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی فاقد رودخانه‌های مهم شیلاتی است که در همین راستا شیلات با نگاه ویژه با کمک صیادان منطقه طرح احداث استخر در این سایت را برنامه ریزی کرده است.

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: بچه ماهیان تکثیری دراین سایت صرفاً در سواحل توسط تعاونی‌های صیادی مستقر در همین منطقه در دریا رها سازی می‌شوند.

کد خبر 6108360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha