۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۶

مدیرکل هواشناسی گیلان:

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان صادر شد

 هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان صادر شد

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در این استان گفت: جاری شدن سیلاب در این مدت دور از انتظار نیست.

محمد دادرس در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی و ماندگاری هوای خنک و مرطوب تا اواسط هفته آینده در منطقه است.

وی با بیان اینکه از صبح امروز جمعه تقویت ناپایداری‌ها تا فردا انتظار می‌رود، افزود: پیش بینی می‌شود که بارش‌ها در برخی مناطق از شدت بیشتری برخوردار است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان تصریح کرد: بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در این مدت دور از انتظار نیست.

وی با تاکید بر اینکه مردم و مسافران از برپایی چادرهای مسافرتی و یا استقرار در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند، تصریح کرد: از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو طی این مدت اجتناب شود.

دادرس با اشاره به اینکه طی این مدت امکان خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد، ادامه داد: تمهیداتی جهت مدیریت ورودی و خروجی آب در زمین‌های کشاورزی و در بخش‌های مختلف کشاورزی اندیشیده شود.

کد خبر 6108799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha