۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲:۱۴

جلالی تشریح کرد؛

جزئیات جلسه پوتین با حضور سفیر ایران در روسیه

جزئیات جلسه پوتین با حضور سفیر ایران در روسیه

سفیر کشورمان نزد فدراسیون روسیه جزئیات نشست عالی با حضور رییس جمهور روسیه را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایرنا، کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نوشت: آقای پوتین رئیس‌جمهوری روسیه با وجود تعطیلی روز یکشنبه در این کشور، ساعت ۲۲ شامگاه یکشنبه جلسه‌ای با حضور مسئولان ارشد حوزه‌های دفاعی و امنیتی این کشور برگزار کرد که بنا به دعوت صورت گرفته، اینجانب به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در این جلسه حضور داشتم.

وی ادامه داد: در این جلسه که با حضور رئیس‌جمهوری روسیه برگزار شد، آندری بلوسف وزیر دفاع، سرگئی شویگو دبیر شورای امنیت ملی، ارتشبد والری گراسیموف رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح، الکساندر کورنکوف وزیر شرایط اضطراری، ایگور لویتین دستیار ویژه رئیس‌جمهوری و یکی از مسئولان ارشد سازمان امنیت فدرال این کشور نیز حضور داشتند.

وی افزود: در این جلسه ابتدا آقای پوتین خطاب به من گفت که ما از وقوع حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، بسیار ناراحت شدیم و هر کاری که برای کمک لازم باشد را انجام می‌دهیم.

جلالی گفت: پوتین در این جلسه گفت که ما در این زمینه خیلی نگران و ناراحت هستیم. حتماً پیام من را به رهبر معظم انقلاب منتقل کنید که هر کاری لازم باشد ما آمادگی داریم انجام دهیم.

وی افزود: رئیس‌جمهوری روسیه در این جلسه اعلام کرد که این کشور ۲ فروند هواپیما را برای پرواز آماده کرده است که با ۵۰ نفر از بهترین نیروهای ما با تجهیزات کامل و کوهنوردان آموزش دیده وارد منطقه وقوع حادثه شوند. در این جلسه اعلام شد که این دو هواپیمای که حامل بالگرد هم هستند، آماده پرواز هستند.

کد خبر 6112677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
      1 1
      خب !! چی شد ؟؟ خبر به سرعت رسید ؟؟ قطعا الان میشه گفت : فوت سرنشینان بال گرد چه ساعتی بوده!! واقعا میشد در اون شرایط جوی با کمک روسیه سرعت عمل به پیدا کردن نقطه حادثه داد؟؟ این واقعا برای من مهمه برای شهادت دسته جمعی عزیزانمون بسیار ناراحتم بخصوص آقای امیرعبداللهیان