۹ خرداد ۱۳۹۱، ۹:۱۱

صمصام شریعت:

ساختمانهای "ریسباف" در اصفهان به صورت عمدی تخریب می‌شود

ساختمانهای "ریسباف" در اصفهان به صورت عمدی تخریب می‌شود

اصفهان - خبرگزاری مهر: معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: متاسفانه در حال حاضر ساختمانهای ریسباف از روی عمد در حال تخریب است که این موضوع مسئولیت حقوقی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جمال الدین صمصام شریعت یکشنبه شب در نشست و هم اندیشی با متولیان امر برای احداث موزه منطقه‌ای در اصفهان افزود: ایجاد موزه منطقه‌ای در اصفهان موضوعی است که سالهاست دنبال اجرایی شدن آن هستیم و به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: در اصفهان دهها هزار شیء عتیقه وجود دارد که فضای لازم برای نمایش این عتیقه‌ها به مردم و گردشگران وجود ندارد زیرا زمین قابل در محدوده شهر اصفهان به جزء این کارخانه که یادگار دوران پهلوی اول است نیست و این کارخانه در ستون فقرات استان و شهر اصفهان قرار گرفته است.

صمصام شریعت اظهار داشت: ساختمان‌های کارخانه ریسباف چند سال است که ثبت ملی شده و باید در حراست از آن دقت کرد اما متاسفانه اکنون ساختمان‌های این کارخانه تعمدا در حال خراب شدن است و حتی سقف برخی از نقاط این ساختمان‌ها نیز فرو ریخته است.

معاون عمرانی استاندار اصفهان تصریح کرد: انتظار این است تا در این خصوص یک تدبیر قانونی شود و علاوه بر آن در صورت عدم اختصاص این مجموعه بودجه اختصاص یافته 27 میلیارد تومانی را نیز از دست خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه این مبلغ فقط برای تجهیز و بهره برداری از موزه است و بابت خرید زمین نیست یادآور شد: در ابتدا اختصاص این زمین به میراث فرهنگی دارای مصوبه هیات دولت بود که نهایتا با پیگیری بانک ملی توسط وزیر اقتصاد این مصوبه برگشت خورد و لغو شد.

ریسباف صرفا به درد موزه می‌خورد

معاون عمرانی استاندار اصفهان با گلایه از اینکه چرا تا کنون مسئول بانک ملی در این جلسه حاضر نشده، گفت: این زمین به چند دلیل صرفا به درد موزه می‌خورد و کاربری آن نیز از چند هفته گذشته صرفا موزه شده است.

صمصام شریعت گفت: زمینی که ثبت ملی با این متراژ 65 هزار متر مربع با زمین معمولی دو الی سه هزار متری بسیار متفاوت است و به سبب کاربری آن که موزه است مشتری ندارد.

صمصام شریعت در ادامه تصریح کرد: چهارطرف کارخانه ریسباف در طرح قرار گرفته چنانچه 16 متر در سمت خیابان چهارباغ، 20 متر از سمت کوچه حضرت یحیی، پنج متر از سمت خیابان هفت دست در طرح است و در واقع این خیابان زمین کارخانه را به دو قسمت تبدیل می‌کند.

وی گفت: حاضر هستیم تا بخشی از این زمین را که نزدیک به هفت الی هشت هزار متر مربع است را با تغییر کاربری و طرح در کمیسیون ماده پنج در اختیار بانک ملی قرار دهیم و بخش دیگر که دارای ساختمان‌هایی است که ثبت ملی شده را نیز برای موزه استفاده کنیم.

معاون عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: در صورتی که بانک همکاری نکند مشتری اول و آخر این زمین خود بانک ملی است.

ساخت و سازهای خلاف و تالار بانک ملی را خراب خواهیم کرد

صمصام شریعت در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ما نیز ابزارهایی داریم که به موقع از آن استفاده خواهیم کرد، اظهار داشت: نیمی از ساختمان‌های بانک ملی تخلف ساخت و ساز دارد که از جمله آنها تالار این بانک در فلکه فیض است که این تخلفات باید به کمیسیون ماده صد برود.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سخنان سرپرست بانک ملی اصفهان که در اواخر جلسه به جمع حضار پیوست اظهار داشت: هر کجا کار به تهران محول شده کار متوقف شده و من تهران را نمی‌شناسم.

صمصام شریعت در ادامه در پاسخ به سخنان دیگر سرپرست بانک ملی مبنی بر اینکه ما توافقاتی با شهرداری داشته تا در قبال توافق برای احداث مترو آنان نیز تخلفات ساخت و ساز ما را نادیده بگیرند، گفت: من بحث مترو و ... را نمی‌شناسم و موضوع توافق شده شما تنها مربوط به یک منطقه است اما اصفهان 103 شهرداری دارد که با بلدوزر به سراغ تک تک بانکهایی خواهم رفت که تخلف ساخت و ساز دارد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: من به بانک ملی یک هفته کاری فرصت می دهم تا موضوع را دنبال کند اما در همین مدت نیز ساخت و سازهای خلاف را نیز دنبال خواهم کرد.

خاطره خوشی از تهران ندارم

صمصام شریعت در ادامه گفت: برای جلسه بعدی اگر قرار است بانک ملی از همکاران خود در تهران نیز دعوت کند این کار را انجام دهد چون شخصا از تهران خاطره خوشی ندارم.

وی همچنین گفت: ما امتیازات لازم در خصوص ساخت و ساز و ... را نیز برای زمین باقی مانده به بانک ملی خواهیم داد تا آنها فروش زمین را راحت‌تر دنبال کنند.

معاون عمرانی شهرداری اصفهان همچنین یادآور شد: در این عرصه اصلا نمی‌خواهیم بانک ملی نیز متضرر شود.

کد خبر 1614568

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha