۲۴ اسفند ۱۳۸۶، ۱۱:۵۶

جایزه آسترید لیندگرن به نویسنده استرالیایی رسید

جایزه آسترید لیندگرن به نویسنده استرالیایی رسید

"سونیا هارنت" نویسنده استرالیایی برنده جایزه آسترید لیندگرن گرانبهاترین جایزه ادبیات کودک شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، هیئت داوران، این جایزه 5 میلیون کرونی را به خاطر توانمندی هارنت در خلق ادبیات داستانی مدرن کودک در تمام آثارش به این نویسنده اعطا کرد.

نامزدهای دیگر این جایزه از کشورهای آنگولا، بوسنی و هرزگوین، چین، کره جنوبی، تایلند، پرتغال، مکزیک و... بودند.

سونیا هارنت در سال 1968 در ملبورن متولد شد. وی کار نویسندگی را از 15 سالگی آغاز کرد و از آن زمان تاکنون حدود 18 رمان برای کودکان و نوجوانان منتشر کرده است. او جوایز متعددی را از آن خود کرده که جایزه کتاب کودک گاردین در سال 2002 از آن جمله است.

جایزه یادبود آسترید لیندگرن در سال 2002 از سوی دولت سوئد به مدیریت وزارت فرهنگ این کشور و در تجلیل از لیندگرن نویسنده سوئدی تاسیس شد و هر سال به نویسنده برتر ادبیات کودک اعطا می شود. لیندگرن خالق آثار مشهور کودک و نوجوان در سال 2002 در سن 94 سالگی درگذشت.

نویسندگان، تصویرگران و قصه گوها و کسانی که در گسترش کتابخوانی فعالیت می کنند از جمله افرادی هستند که می توانند از سوی نهادها و سازمانها نامزد دریافت جایزه شوند. کیفیت هنری و روح انسانی از ویژگی های آثاری است که در این جایزه نامزد می شوند. از اهداف این جایزه گسترش علاقه به ادبیات کودک و نوجوان و پایدار کردن حقوق کودکان در سراسر جهان است.

کد خبر 654297

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha