۱۷ تیر ۱۳۸۷، ۱۱:۱۶

طرح راهبردی توسعه شهری قزوین، بندرانزلی و شاهرود اجرا می شود

سمنان - خبرگزاری مهر: مدیر عامل پژوهشکده توسعه کالبدی کشور گفت: طرح راهبردی توسعه شهری CDS در شهرهای قزوین، بندرانزلی و شاهرود تصویب شده و اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در شاهرود، سید رضا هاشمی صبح امروز در اولین نشست طرح راهبردی توسعه شاهرود گفت: طرح راهبردی توسعه شهری  CDS برای رشد منطبق با عدالت اجتماعی شهرها و از طریق همکاری و مشارکت گسترده جامعه در جهت ارتقای کیفیت زندگی کلیه شهروندان انجام می شود.

هاشمی گفت: تا کنون این طرح در 140 شهر جهان اجرا شده و در حال اجراست که در ایران هم در سه شهر قزوین، بندرانزلی و شاهرود این طرح به تصویب رسیده است.

وی هدف اصلی این طرح را تامین توسعة پایدار شهری از طریق ایجاد ظرفیت های اجتماعی برای ایجاد مشارکت همگانی عنوان کرد.

به گفته وی، دستیابی به رشد اقتصادی، اشتغال فزاینده، کاهش فقر و تداوم آن و در نهایت دستیابی به مدیریت و حاکمیت شهری را از دیگر اهداف طرح برشمرد.

مدیر عامل پژوهشکده توسعه کالبدی کشور اظهار داشت: این طرح در سه کارگاه مطالعاتی جمع آوری نظرات و پیشنهادات مردم و مسوولان در مورد مشکلات و مسائل شهر، بررسی و تدوین چشم انداز شهر و در آخر هم ارایه یافته های نهایی  مستند سازی می شود.

هاشمی همکاری مدیران دستگاه های اجرایی  در طی مراحل CDS را لازم و ضروری عنوان کرد و افزود: باید  زمینه ای فراهم  و روند مطالعات و اجرای طرح  به مدیران آموزش داده شود.

کد خبر 712049

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha