۱۲ خرداد ۱۳۸۹، ۱۵:۵۳

سازمان هواشناسی/

سامانه کم فشاری امروز و فردا سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد

سامانه کم فشاری امروز و فردا سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد

مدیر کل پیش بینی اداره هواشناسی کشور با اشاره به وجود سامانه کم فشاری که به سوی جنوب شرق پاکستان و شمال غرب هندوستان در حرکت است گفت: این سامانه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه سواحل جنوبی استان سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پرویز رضازاده گفت: طبق اطلاعیه سازمان هواشناسی سامانه کم فشار گرمسیری که اکنون در موقعیت 61 درجه شرقی و 17.5 درجه شمالی قرار دارد، تقویت و به یک چرخنده حاره ای ازدرجه 2 تبدیل شده است.

وی افزود: این چرخند که با سرعت 15 کیلومتر بر ساعت به سوی جنوب شرق پاکستان و شمال غرب هندوستان در حرکت است در روز پنجشنبه در موقعیت 60 درجه شرقی و 19 درجه شمالی و در روز جمعه در موقعیت 61.5 درجه شرقی و 21.5 درجه شمالی قرار می گیرد.

وی افزود: سازمان هواشناسی پیش بینی می کند که امواج ناشی از این سامانه از اواخر امروز ( چهارشنبه) و طی روز پنجشنبه با ارتفاع حدود دو و سپس سه متر سواحل جنوبی استان سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار دهد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بر این اساس طی روزهای پنجشنبه و جمعه در مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان رگبار، رعد و برق همراه با وزش باد پیش بینی می شود و در محدوده چابهار تا راسک نیز آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی، قایقهای تفریحی، ماهیگیری و کشتیهای تجاری از تردد در مناطق ساحلی و آبهای آزاد دریای عمان خودداری کنند.

همچنین هر گونه تغییر در مسیر حرکت و یا شدت امواج به وجود آمده در اطلاعیه آتی سازمان هواشناسی که ساعت 10:30 روز پنجشنبه صادر می شود اعلام خواهد شد.

کد خبر 1094468

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha